Imprimir

Enric Palomar

Música contemporània

PALOMAR, Enric
Zoom

Catàleg

www.enricpalomar.com/OBRA...

Contacte

info@enricpalomar.com

MANAGEMENT Y EDICIONES
Mondigromax SL
Dietrich Grosse
Carme, 3 at 1 E 08001 Barcelona
+34 93 454 18 19 
info@mondigromax.com

 

Enllaços

www.enricpalomar.com/INIC...

Facebook

(Enric Palomar, Badalona 1964)

Estudià al Conservatori Municipal de Barcelona i amplià la formació amb Benet Casablancas (contrapunt i fuga) i Joan Albert Amargós (orquestració i composició). Ha escrit nombroses obres de cambra per a diferents formacions i solistes, entre les quals destaquen les òperes Ruleta. Ópera para un fin de siglo (1998), amb llibret d’Anna Maria Moix i Rafael Sender, i Juana (2005), basada en la vida de Joana I de Castella, amb llibret de Rebecca Simpsons, ambdues presentades al Festival d’Òpera de Butxaca de Barcelona.

Seguidor dels postulats dels grans mestres francesos del segle XX i defensor d’un concepte de música integral, és un creador també molt proper al món del jazz i la música popular, en especial el flamenc, àmbits en què ha desenvolupat una gran activitat com a compositor, arranjador i director musical. Es poden ressenyar, entre altres, l’obra Lorca al piano, suite gitana per a quatre pianistes, dos cantaoras i una parella de ball, i les col·laboracions amb el músic pop Santiago Auserón i amb el cantaor Miguel Poveda; amb aquest últim, en els projectes Poemas del exilio (Premi Ciutat de Barcelona 2004), en què va musicar l’obra de Rafael Alberti, i Desglaç. També és autor de la cantata Gestorum; Tríptico, per a big band de jazz; Homenaje a M. de Falla, per a violí, contrabaix i piano; Sonatina, per a flauta i clarinet, i Divertimento, per a quintet de vent.

El 20 d’abril de 2009 va tenir lloc al Gran Teatre del Liceu, amb el suport de la Fundació Caixa Catalunya, l’estrena absoluta de la seva ambiciosa òpera La cabeza del Bautista, amb llibret de Carlos Wagner, a partir de l’obra homònima de Ramón M. del Valle Inclán. El muntatge, una coproducció amb l’Òpera de Halle firmada escènicament pel mateix Carlos Wagner, va tenir la direcció musical del català Josep Caballé-Domènech, amb qui manté una estreta col·laboració artística, i les veus d’Ángeles Blancas, Alexander Buhrmeister, José Manuel Zapata i Francisco Vas, entre altres.

El 30 d’abril de 2011, i en el marc de la temporada de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), va estrenar, per encàrrec de l’Auditori de Barcelona i la Fundació Autor, el seu virtuós Concert per a piano, amb Iván Martín com a solista i Caballé-Domènech al podi. El mateix any va presentar al Festival de Granada el ballet simfònic Negro Goya, basat en la darrera etapa del pintor espanyol, obra d’exuberant orquestració escrita per encàrrec del Ballet Nacional de España i estrenada amb coreografia de José Antonio i direcció musical un altre cop de Caballé-Domènech. També el 2011 va estrenar la cantata Beceroles, amb lletres de Màrius Serra. És director artístic del Taller de Músics.

El 9 d’octubre de 2014 estrena a la Neuköllner Oper de Berlin Bazaar Cassandra, òpera  de cambra per a cinc cantants i sis instruments. Amb llibret del dramaturg Marc Rosich, l’obra proposa una relectura contemporània del mite de Cassandra, personificat en una immigrant hispana que regenta un màgic basar a un barri popular de la capital alemanya.

 

L'Institut Ramon Llull té com a finalitat la projecció exterior de la llengua catalana i de la cultura que s´hi expressa en totes les seves modalitats, matèries i mitjans d'expressió.
Generalitat de Catalunya
La Fundació Ramon Llull, està constituïda pel Govern d'Andorra, l'Institut Ramon Llull, el Consell General dels Pirineus Orientals, l'Alguer i la Xarxa de ciutats valencianes Ramon Llull, i té la seva seu a Andorra
Fundació Ramon Llull