La sol·licitud de presentació estarà disponible a la seu electrònica en el termini establert a la convocatòria.
a) Les persones físiques sol·licitants espanyoles (o residents a Espanya) han de presentar la sol·licitud i realitzar els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions només per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull i el sistema de signatura corresponent.
b) Les persones sol·licitants estrangeres (persones físiques no residents) s'han d'autenticar a través del sistema d'identificació a la seu electrònica amb usuari i contrasenya d'acord amb el document de política d'identificació i signatura electrònica de l'Institut Ramon Llull, a través de certificat idCAT Mòbil o, en el cas de persones residents a la Unió Europea, també a través de certificat digital.
A través de la petició d'acreditació, l'Institut Ramon Llull s'encarrega de fer arribar d'una manera segura l'usuari i la contrasenya a les persones interessades després d'haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. Un cop rebuda l’acreditació es podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.
El tràmit de petició d'acreditació pot trigar 72 hores, cosa que s'ha de tenir en compte per presentar la sol·licitud en termini.