Institut Ramon LLull

Mobilitat d’autors

Subvencions per a la mobilitat d’autors de la literatura catalana i aranesa fora del domini lingüístic d’ambdues llengües

És imprescindible que la persona sol·licitant consulti les bases i la resolució de la convocatòria. També és imprescindible que els formularis utilitzats per a la sol·licitud siguin els de l’any de la convocatòria 2025.

Aquest resum té un caràcter merament informatiu, i no se’n pot derivar cap efecte jurídic vinculant per a l’Institut Ramon Llull.

Bases

Bases en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Convocatòria

Anunci en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

OBJECTE

Ajuts destinats a la mobilitat d’autors (escriptors, il·lustradors, traductors, moderadors i experts) de la literatura catalana i aranesa per a la realització d’activitats culturals de difusió fora del domini lingüístic d’ambdues llengües.

S’inclouen els desplaçaments per realitzar les activitats culturals següents:

  1. Actes de difusió, oberts al públic en general, d'obres en traducció o d'obres il·lustrades, en fires del llibre i festivals literaris i d'il·lustració internacionals.
  2. Actes públics de lliurament de premis i/o cerimònies de reconeixement i d'homenatge
  3. Assistència a residències de creació fora del domini lingüístic.

Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d'aquesta subvenció els autors de la literatura catalana i aranesa. En cas que les persones beneficiàries siguin il·lustradors, han de ser persones domiciliades a Catalunya o les Illes Balears.

DESPESES SUBVENCIONABLES

Es consideren despeses subvencionables les que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'executin durant l'any de la convocatòria, i que són les següents:

  • Les despeses consistents en un únic desplaçament d'anada al lloc on es realitzi l'activitat i un únic desplaçament de tornada des del lloc on es realitzi l'activitat.

El temps màxim entre l'anada i la tornada haurà de ser de quinze dies. En el cas de l'assistència a residències de creació fora del domini lingüístic s'acceptarà un temps màxim entre el desplaçament d'anada i de tornada superior a quinze dies.

No són objecte d'aquesta convocatòria els desplaçaments en classe preferent o superior, combustible, peatges, taxis, transports urbans i pàrquings.

Presentació de les sol·licituds

En línia: per a persones físiques espanyoles a través de la seu electrònica

Per a sol·licitants amb residència fiscal a un altre país

  • Persones físiques:
    • Presentació per via telemàtica amb certificat digital: Només per a residents a la UE. Podeu consultar el llistat de certificats acceptats. Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb idCAT Mòbil (per videoidentificació): Recomanat per a persones físiques d'arreu (facilitat en un termini màxim de 48 hores). Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb acreditació (usuari/contrasenya): Petició d’acreditació (facilitada en un termini màxim de 72 hores). Quan ompliu la petició, indiqueu com a Àrea destinatària, l’Àrea de Literatura i Pensament. En aquest cas, L’Institut Ramon Llull genera l’acreditació i la fa arribar de manera segura després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys. Un cop la persona sol·licitant estrangera hagi rebut l’acreditació, podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.

DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR

  1. Currículum
  2. Carta d’invitació de la institució organitzadora. No s’acceptarà un correu electrònic com a carta d’invitació. La carta ha de contenir, almenys, la informació següent:
    • Dates de l’activitat i dels actes previstos
    • Programa de l’activitat amb l’explicació dels continguts de la participació de la persona sol·licitant
  3. Pressupost complet i detallat del projecte inclòs en el formulari de sol·licitud

PRESENTACIÓ TELEMÀTICA

DATES DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1a Convocatòria: del 12 de març al 16 de juny de 2025

(activitats incloses: des de l’1 de gener de 2025 fins el 30 de setembre de 2025)

Previsió 2a Convocatòria: del 19 de juny al 20 d’octubre de 2025

(activitats incloses: des de l’1 d’octubre de 2025 fins el 31 de desembre de 2025)

RESOLUCIÓ i RECURSOS

La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria.

Transcorregut el termini màxim previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, les persones sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar un recurs d'alçada davant la persona titular del Departament de Cultura en el termini d'un mes a comptar de la publicació.

    Justificació

    Per tal de tramitar el pagament de la subvenció atorgada, cal justificar un mínim del 60% de la quantitat subvencionable, seguint el procediment esmentat a les bases. En cas contrari, la subvenció es revocarà.

    S'estableix un percentatge màxim de desviació pressupostària del 20% entre el cost inicialment pressupostat i el cost final justificat de l'activitat subvencionada que no comportarà reducció de la quantia de la subvenció atorgada.

    Les persones beneficiàries han de presentar en el termini d’un mes a partir de la finalització de l’activitat subvencionada un compte justificatiu d’acord amb les instruccions detallades a les bases i amb l’aportació dels justificants de despesa.

    Per a més informació, consulteu el punt 16 de les bases.

    Consulta i presentació de documents

    Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.

    La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica presentant còpies digitalitzades dels documents.

    Contacte

    Nia González (egonzalez@llull.cat)