La sol·licitud de presentació estarà disponible a la seu electrònica en el termini establert a la convocatòria.
a) Pel cas de persones sol·licitants espanyoles (o residents a Espanya):
- Les persones físiques
- Preferentment per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull.
- Al registre de la seu de Barcelona (Av. Diagonal, 373 Barcelona)
- En qualsevol dels registres i oficines que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Les persones físiques empresàries i les persones jurídiques només han de presentar la sol·licitud i realitzar els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions només per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull i el sistema de signatura corresponent.
b) Pel cas de persones sol·licitants estrangeres (persones físiques, persones físiques empresàries i persones jurídiques no residents) que sol·licitin per primera vegada una subvenció a l’Institut Ramon Llull, es necessita una acreditació. Si no disposen d’acreditació, caldrà fer la seva petició d'acreditació.
L’Institut Ramon Llull s’encarrega de generar-la i fer-la arribar d’una manera segura als ciutadans estrangers no residents després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys a comptar a partir de la data de presentació de la documentació que acredita la identitat de la persona interessada, a no ser que hi hagi hagut algun canvi. Un cop rebuda l’acreditació es podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.
Si s’escau, tingueu en compte el termini previ necessari per tal d’efectuar l’acreditació.