Institut Ramon LLull

Residències de traductors/es

Subvencions per a residències de traductors/es de la literatura catalana

NOTA

Us comuniquem que, en virtut de l’article 9 del Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l’estat d’alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, el còmput dels terminis administratius que estaven suspesos es reprèn amb efectes des de l’1 de juny de 2020.

D'acord amb això, el termini de presentació de sol·licituds d’aquesta convocatòria finalitzarà el 31 de juliol de 2020.

 

Bases

Bases en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Convocatòria

Anunci en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Introducció

És imprescindible que la persona sol·licitant consulti les bases i la resolució de la convocatòria, atès que s’han introduït alguns canvis respecte els anys anteriors. També és imprescindible que els formularis utilitzats per a la sol·licitud siguin els de l’any de la convocatòria 2020.

Aquest resum té un caràcter merament informatiu, i no se’n pot derivar cap efecte jurídic vinculant per a l’Institut Ramon Llull.

OBJECTE

Ajuts a traductors/es que estiguin treballant en la traducció d’obres de la literatura catalana per a residències a Catalunya d’entre dues i sis setmanes.

Les persones beneficiàries podran fer ús d’un apartament al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i disposaran d’una dotació econòmica per cobrir les despeses de manutenció.

Persones beneficiàries

Poden optar a aquestes subvencions els traductors/es estrangers que estiguin traduint una obra de la literatura catalana (narrativa, poesia, teatre o no-ficció), domiciliats a l’estranger, i que tinguin un contracte en vigor amb una editorial per traduir l'obra.

Presentació de les sol·licituds

- En línia: per a persones físiques empresàries i persones jurídiques

- En paper: només per a persones físiques empresàries

Per les persones sol·licitants estrangeres no residents, i en cas que se sol·liciti per primera vegada una subvenció a l’IRL, es necessita una acreditació. Si no s’està acreditat, caldrà fer la petició de acreditació.

L’Institut Ramon Llull genera l’acreditació i la fa arribar de manera segura després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys. Un cop la persona sol·licitant estrangera hagi rebut l’acreditació, podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.

 

Documentació que cal presentar

- Fotocòpia del passaport

- Currículum

- Còpia del contracte de traducció

- Catàleg de l’editorial

- Pla de treball durant la residència

Seu Electrònica

Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.

La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica presentant còpies digitalitzades dels documents, o bé, en paper presencialment.

Presentació telemàtica

Formularis

Presentació de documents

Guia documentació justificativa

CONSULTES

Genèriques: Gemma Gil (ggil@llull.cat).

Sobre les sol·licituds i la tramitació: Maria Jesús Alonso (mjalonso@llull.cat).

    Logo Institut Ramon Llull
  • Un consorci de:

  • Generalitat de Catalunya Govern Illes Balears Ajuntament de Barcelona

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"