Institut Ramon LLull

Subvencions per incentivar la presència d'artistes catalans en l'àmbit de la música a Mèxic

Resum de les bases de la convocatòria pública per a la concessió de subvencions publicada al DOGC el 29 de maig del 2025.

Aquest resum té un caràcter merament informatiu, i no se’n pot derivar cap efecte jurídic vinculant per a l’Institut Ramon Llull. Cal que el sol·licitant consulti les bases i la resolució de la convocatòria.

Bases

Document en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Convocatòria

 

Bases en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Del 15 al 26 de setembre del 2025.

Es podran realitzar consultes durant tot el període de presentació de sol·licituds fins l’últim dia a les 14:00 h.

Objecte i requisits

Són objecte d’aquesta convocatòria les actuacions de formacions musicals catalanes en sales de concert i auditoris de Mèxic dutes a terme entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2025.

S'entén per formació musical catalana tant l'artista individual, com l'agrupació d'artistes sota un mateix nom vinculats al teixit cultural de Catalunya.

S'entén per actuació una audició publica de més d'una obra musical en una sala de concerts o auditori.

No són objecte d'aquesta convocatòria les activitats que no es realitzin en una sala de concerts o auditori amb trajectòria en la programació de concerts oberts al públic.

DESPESES SUBVENCIONABLES

  • Allotjament, desplaçament i transport de la càrrega (incloses les despeses relatives als documents d'admissió temporal de mercaderies) que no hagin estat assumides per un tercer, (fins un import màxim de 4.000,00 euros).
  • Les despeses de lloguer/s de sala/es de concert, despeses de producció tècnica, despeses de lloguer d'instruments i altres serveis complementaris realitzats per un tercer que siguin necessaris per la realització de l'actuació, (fins un import màxim de 7.000,00 euros).
  • Les despeses de promoció i relacions públiques realitzades per un tercer que siguin necessàries per la realització de la/les actuació/ons, (fins un import màxim de 4.000,00 euros).

PERSONES BENEFICIÀRIES

Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones físiques empresàries o persones jurídiques que operin a Catalunya que compleixin els requisits establerts en les bases de la convocatòria.

SOL·LICITUDS

Es pot presentar, únicament, una sol·licitud per formació i convocatòria.

La quantia màxima que es pot atorgar és de 10.000,00 euros per artista i any de realització de les activitats.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud de presentació estarà disponible a la seu electrònica en el termini establert a la convocatòria.

a) Pel cas de persones sol·licitants espanyoles

Les persones físiques empresàries i les persones jurídiques han de presentar la sol·licitud i realitzar els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions només per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull i el sistema de signatura corresponent.

b) Pel cas de persones sol·licitants estrangeres (persones físiques empresàries i persones jurídiques no residents) que sol·licitin per primera vegada una subvenció a l’Institut Ramon Llull, es necessita una acreditació. Si no disposen d’acreditació, caldrà fer la seva petició d'acreditació.

L’Institut Ramon Llull s’encarrega de generar-la i fer-la arribar d’una manera segura als ciutadans estrangers no residents després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys a comptar a partir de la data de presentació de la documentació que acredita la identitat de la persona interessada, a no ser que hi hagi hagut algun canvi. Un cop rebuda l’acreditació es podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.

Si s’escau, tingueu en compte el termini previ necessari per tal d’efectuar l’acreditació.

Els sol·licitants estrangers no residents també poden autenticar-se a través dels següents certificats digitals o l’idCAT Mòbil.

JUSTIFICACIÓ

  • Una memòria explicativa del compliment de la finalitat del projecte subvencionat.
  • Una memòria econòmica justificativa de la totalitat del cost de les despeses subvencionades d'acord amb el model de formulari de justificació, que inclogui documents acreditatius de les despeses i els pagaments, i una relació dels altres ingressos o subvencions.
  • Prova de la inclusió del logotip de l'Institut Ramon Llull i/o la menció “amb el suport de l'Institut Ramon Llull” en el web o altres suports de comunicació.

Per a més informació, consulteu el punt 16 de les bases.

    RESOLUCIÓ i RECURSOS

    La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria.

    Transcorregut el termini màxim previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, les persones sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

    La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar un recurs d'alçada davant la persona titular del Departament de Cultura en el termini d'un mes a comptar de la publicació.

      FORMULARIS

      Les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica.

        CONSULTA I PRESENTACIÓ DE DOCUMENT

         

        Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.

        La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica.

        CONTACTES

        L'horari telefònic de consultes és de 10 h a 14 h de dilluns a divendres.

        Per a resoldre dubtes sobre les sol·licituds adreceu-vos a: creacio@llull.cat

        Per resoldre problemes relacionats amb la Seu electrònica empleneu el següent formulari: Seu electrònica – Problemes tècnics amb els formularis

         

        Av. Diagonal 373, 08008 Barcelona
        T. +34 93 467 8000
        info@llull.cat

        Horari: 8h-15h, DL-DV
        Registre: 9h-14h, DL-DV