Institut Ramon LLull

Subvencions per a la mobilitat d’orquestres, formacions de cambra i/o corals per a actuacions i/o gires en l’àmbit de la música clàssica, contemporània i l’òpera

Resum de les bases de la convocatòria pública per a la concessió de subvencions publicada al DOGC el el 2 d’abril del 2025.

Aquest resum té un caràcter merament informatiu, i no se’n pot derivar cap efecte jurídic vinculant per a l’Institut Ramon Llull. Cal que el sol·licitant consulti les bases i la resolució de la convocatòria.

Bases

Document en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Convocatòria

 

Bases en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Disponible al maig.

    TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

    Del 15 al 29 de maig del 2025 (provisional).

    Es podran realitzar consultes durant tot el període de presentació de sol·licituds fins l’últim dia a les 14:00 h.

    Objecte i requisits

    Són objecte d’aquesta convocatòria les actuacions i/o gires fora de Catalunya en l’àmbit de la música clàssica, contemporània i l’òpera dutes a terme entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2025 que contribueixin a la presència de la creació cultural catalana a l’exterior.

    Les activitats subvencionades han de complir els requisits següents:

    • Que l’actuació i/o gira formi part d’un circuit professional.
    • Que els integrants de la formació siguin d’un nombre igual o superior a 10.

    No són objecte d'aquesta convocatòria els desplaçaments que tinguin per objecte:

    • La realització d'actuacions que no estiguin incloses dins un circuit professional.
    • L'assistència a representacions o concerts per part de compositors.
    • L'assistència a fires i mercats per fer showcases.
    • L'assistència i la participació en congressos, jornades, conferències, seminaris, esdeveniments de caràcter acadèmic, esdeveniments organitzats en l'àmbit docent o bé en el marc de cursos o tallers de formació.
    • La realització de tallers i residències de creació.

    DESPESES SUBVENCIONABLES

    • Allotjament, desplaçament i transport de la càrrega (incloses les despeses relatives als documents d'admissió temporal de mercaderies) que no hagin estat assumides per un tercer.
    • Les despeses indirectes o derivades de l’obtenció d’un visat d’entrada i/o permís de treball al país on es realitza l’/les actuació/ons corresponents, sempre que aquestes despeses indirectes o derivades no superin el 40% de l’import sol·licitat.

    PERSONES BENEFICIÀRIES

    Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones físiques empresàries o persones jurídiques que compleixin els requisits establerts en les bases de la convocatòria.

    SOL·LICITUDS

    Es pot presentar, únicament, una sol·licitud per formació i convocatòria.

    L’import mínim subvencionable per sol·licitud ha de ser igual o superior a 2.500,00 euros per formació i convocatòria.

    L’import màxim subvencionable és de 50.000,00 euros per formació i per any de les activitats. En el cas de les sol·licituds que només incloguin activitats dins de l’Estat espanyol, aquest import serà de 30.000,00 euros. 

    La quantia destinada a cada subvenció pot ser de fins al 100% de les despeses subvencionables establertes a les bases, fins a un màxim de 50.000,00 euros per formació i any de les activitats. En el cas de les sol·licituds que només incloguin activitats dins de l’Estat espanyol, aquest import serà de 30.000,00 euros.  

    PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

    La sol·licitud de presentació estarà disponible a la seu electrònica en el termini establert a la convocatòria.

    a) Pel cas de persones sol·licitants espanyoles

    Les persones físiques empresàries i les persones jurídiques han de presentar la sol·licitud i realitzar els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions només per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull i el sistema de signatura corresponent.

    b) Pel cas de persones sol·licitants estrangeres (persones físiques empresàries i persones jurídiques no residents) que sol·licitin per primera vegada una subvenció a l’Institut Ramon Llull, es necessita una acreditació. Si no disposen d’acreditació, caldrà fer la seva petició d'acreditació.

    L’Institut Ramon Llull s’encarrega de generar-la i fer-la arribar d’una manera segura als ciutadans estrangers no residents després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys a comptar a partir de la data de presentació de la documentació que acredita la identitat de la persona interessada, a no ser que hi hagi hagut algun canvi. Un cop rebuda l’acreditació es podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.

    Si s’escau, tingueu en compte el termini previ necessari per tal d’efectuar l’acreditació.

    Els sol·licitants estrangers no residents també poden autenticar-se a través dels següents certificats digitals o l’idCAT Mòbil.

    JUSTIFICACIÓ

    • Una memòria explicativa del compliment de la finalitat del projecte subvencionat.
    • Una memòria econòmica justificativa de la totalitat del cost de les despeses subvencionades d'acord amb el model de formulari de justificació, que inclogui documents acreditatius de les despeses i els pagaments, i una relació dels ingressos corresponents a altres subvencions.
    • Prova de la inclusió del logotip de l'Institut Ramon Llull i/o la menció “amb el suport de l'Institut Ramon Llull” en el web o altres suports de comunicació de l'artista.

    Per a més informació, consulteu el punt 16 de les bases.

      RESOLUCIÓ i RECURSOS

      La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria.

      Transcorregut el termini màxim previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, les persones sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

      La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar un recurs d'alçada davant la persona titular del Departament de Cultura en el termini d'un mes a comptar de la publicació.

        FORMULARIS

        Les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica.

        La carta d’invitació s'ha de presentar quan no existeixi contracte, per actuacions que no s’hagin dut a terme en el moment de fer la sol·licitud.

        El certificat d'actuació s'ha de presentar quan no existeixi contracte, per actuacions ja dutes a terme en el moment de fer la sol·licitud.

        CONSULTA I PRESENTACIÓ DE DOCUMENT

         

        Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.

        La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica.

        CONTACTES

        L'horari telefònic de consultes és de 10 h a 14 h de dilluns a divendres.

        Per a resoldre dubtes sobre les sol·licituds adreceu-vos a:

        Anna Fuster (afuster@llull.cat) i Glòria Ayala (gayala@llull.cat)

        Per resoldre problemes relacionats amb la Seu electrònica empleneu el següent formulari: Seu electrònica – Problemes tècnics amb els formularis