Institut Ramon LLull

Els cineastes Albert García-Alzórriz i Carlos Casas participen al FIDMarseille 2020

Cinema.  Marsella, 28/06/2020

Albert García-Alzórriz serà entre els convidats de la 31a edició del festival de cinema FIDMarseille entre el 22 i el 26 juliol, per presentar-hi YEUX / YEUX / YEUX / YEUX, seleccionada en competició internacional. Per altra banda, Carlos Casas, doble guardonat del festival l’any 2019 per Cemetery, premi de la Fondation Culturelle Meta i premi Marseille Espérance, participarà amb el projecte Krakatoa a la 12a edició del FIDLab, que tindrà lloc en format digital del 6 al 10 de juliol. 




Malgrat la situació actual i a diferència d’una bona part de festivals de cinema internacional, el FID va anunciar fa algunes setmanes el manteniment de la 31a edició del festival a Marsella entre el 22 i el 26 de juliol. L’organització d’un dels esdeveniments més importants del calendari per nombrosos cineastes, productors, difusors, programadors i cinèfils, ha optat per una versió en presencial reduïda, que inclourà al voltant de 80 pel·lícules de ficció i documental, curts i llargmetratges. A més dels 40 films de la selecció oficial, estrenes internacionals, es projectaran 40 pel·lícules més en sales paral·leles i sessions especials associades a sindicats d’autors i a d’altres estructures culturals franceses i internacionals. En paral·lel es portarà a terme en línia la 12 edició del FIDLab del 6 al 10 de  juliol.

L’obra de García-Alzórriz sorgeix arran del projecte "To lose your head (Idols) – Catalonia in Venice", comissariat per Pedro Azara i produït per l’Insitut Ramon Llull en la representació catalana dels Eventi Colateralli de la 58ª edició de la Biennal de Venècia de 2019. El tema de l’exposició consistia en la «peculiar i intensa relació dels éssers humans amb les estàtues» o, en altres paraules, en els actes de destrucció i adoració originats per les imatges.

ULLS / ULLS / ULLS / ULLS (YEUX / YEUX / YEUX / YEUX, en la versió presentada al festival), que participa en la competició internacional, competició del CNAP i competició Flash, és un treball audiovisual de 37 minuts de durada en el guió del qual ha col·laborat el poeta Gabriel Ventura. En un arxiu es conserven fragments d'estàtues derrocades. Al costat d'aquests fragments, hi ha les pedres o l'imatges de la pedres que, en ser llançades, els han originat. Un ventilador remou l’aire de l’ambient. L’aire acarona els gestos continguts de les treballadores. El zumzeig del motor i l’espera dilatada indueixen al son. És la imatge de partida per a una narració en espiral en què l’espectador assisteix una i altra vegada a la repetició d’una història explicada a través de variacions.

Albert García-Alzórriz Guardiola és realitzador i arquitecte. A més d'haver exposat a la 58a edició de la Biennal de Venècia, les seves obres s’han presentat a l’Institut Valencià d’Art Modern (Habitar el Mediterráneo, València, 2018) i a La Puntual (Tras los eucaliptos, Sant Cugat, 2018). Durant el 2016 i el 2017, va assistir Jordi Colomer en el projecte !Únete¡/Join Us!, presentat al pavelló espanyol de la 57a biennal d’art contemporani de Venècia. Al 2017, també va ser finalista del premi internacional d’innovació cultural del CCCB. Com a cineasta és autor dels curtmetratges Tras los eucaliptos, 2018, i EYES / EYES / EYES / EYES, 2020.

En paral·lel, en el marc del FIDLab  que tindrà lloc excepcionalment en línia del 6 al 10 de juliol, productors, fons d’ajuts, distribuïdors i altres professionals podran descobrir 15 projectes en desenvolupament, entre els quals es troba Krakatoa, de Carlos Casas. La pel·lícula narra la història de l’últim dia de Kesuma, un pescador de Bagan, que sobreviu en una petita plataforma de bambú, a pocs quilòmetres de l’illa volcànica de Krakatoa. Després d’una nit de pesca díficil, en què els peixos han desaparegut misteriosament, Kesuma dedica la jornada a reparar les xarxes i a tenir cura de la barca. Quan una explosió enorme el sorprèn i un tsunami ho engoleix tot al seu pas, la pel·lícula canvia totalment de direcció. Kesuma es desperta en una illa deserta, on l’han portat les onades del tsunami. Nàufrag, deambula per l’illa fins que troba una cova on amagar-se, mentre resa perquè s’acabi l’erupció. Es prepara per al darrer sacrifici. Però res no pot preparar l’espectador ni el protagonista per al que vindrà.

Carlos Casas és un artista i director de cinema barceloní que combina cinema, creació sonora i arts visuals. Les seves pel·lícules s’han projectat i han estat premiades en diversos festivals com el festival de Venècia o els festivals internacionals de Rotterdam, Buenos Aires, Mèxic o el FIDMarseille. També ha exposat entre d’altres en galeries i institucions culturals de renom internacional com la Tate Modern de Londres, el CCCB a Barcelona o el Palais de Tokyo i el Centre Pompidou a París.

 

Projeccions de YEUX / YEUX / YEUX / YEUX, d'Albert García-Alzórriz

23 de juliol a les 15.00, 24 de juliol a les 17.30, 25 de juliol a les 12.00

Cinéma Les Variétés

37, rue Vincent Scotto, 13001 Marseille

 

« El títol EYES / EYES / EYES / EYES se'ns va imposar mentre preparàvem el rodatge, com si fos una premonició de la forma final que tindria la pel·lícula », Albert García-Alzórriz, en una entrevista realitzada per Marco Cipollini en ocasió de la presentació de YEUX / YEUX / YEUX / YEUX al FIDMarseille.

    Logo Institut Ramon Llull
  • Un consorci de:

  • Generalitat de Catalunya Govern Illes Balears Ajuntament de Barcelona

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"