Miquel Roger
Música contemporània
(Miquel Roger, Barcelona 1954)
Estudià al Conservatori Municipal de Barcelona i és també llicenciat en Filosofia i Lletres per la Universitat de Barcelona. Es dedica a la composició des de 1977, any en què la pianista Eulàlia Solé estrenà la seva primera partitura, Set de set. És autor d’obres per a instrument solista (flauta, piano) i formacions de cambra i orquestra, en les quals es percep la influència del seu mestre Josep Soler.
Dins el seu catàleg sobresurt l’òpera de cambra Nascita e Apoteosi di Horo (1990), guardonada en el primer concurs internacional d’òperes de cambra convocat per la Joven Orquesta Nacional de España (JONDE). Altres obres seves són Dualitat (1978), per a clarinet i piano; Trilogia (1981), per a trio de corda; Per a la Liliana (1981), per a piano; Blanca Quartet (1987), enregistrat per l’Enesco Quartet; Quintet de vent núm. 1 (1994); Sis estudis per a clarinet (1995) i Concert per a percussió i orquestra, enregistrat per l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) sota la direcció de Josep Pons.
El maig de 2011, i per encàrrec de l’Obra Social de Caixa Catalunya, amb motiu de l’exposició L’art del menjar. De la natura morta a Ferran Adrià, la formació instrumental Fermata Contemporània va estrenar a l’Auditori de La Pedrera de Barcelona l’obra Le fet de la cuisine. Aromas, veritable performance musical adreçada als cinc sentits i que vincula música i cuina. El febrer de 2013, l’organista Maria Nacy estrenà al Palau de la Música Catalana la seva composició Obstination, obra inaugural del Cicle d’Orgue al Palau.
És fundador del segell Anacrusi, dedicat a la difusió de la música dels segles XX-XXI, i ha estat professor dels conservatoris de Manresa (1982-1986) i de Badalona; a aquest darrer està vinculat des de 1987.