Institut Ramon LLull

Promoció d'obres

Subvencions per a la realització d’activitats de promoció exterior de la literatura catalana i aranesa

Introducció

És imprescindible que la persona sol·licitant consulti les bases i la resolució de la convocatòria. També és imprescindible que els formularis utilitzats per a la sol·licitud siguin els de l’any de la convocatòria 2025.

Aquest resum té un caràcter merament informatiu, i no se’n pot derivar cap efecte jurídic vinculant per a l’Institut Ramon Llull.

Bases

Bases en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Convocatòria

OBJECTE

Realització de les activitats següents, dins de l’any de la convocatòria:

Actes de promoció exterior de la literatura catalana i aranesa: festivals

a) Actes de promoció exterior de la literatura catalana i aranesa que tinguin lloc fora del domini lingüístic del català i l’Aran: festivals literaris internacionals, fires del llibre obertes al públic general, presentacions i plans de promoció d’obres traduïdes. Queden inclosos els actes de promoció en format digital (webinars, podcasts, entrevistes, vídeos promocionals enregistrats i d’altres).

b) Textos de literatura catalana i aranesa que es publiquin traduïts en revistes culturals (en paper i/o digitals) de difusió fora del domini lingüístic del català̀ i de l’Aran (números monogràfics, dossiers especials o articles solts).

c) Actes de promoció d’obres il·lustrades que es vulguin publicar en qualsevol llengua, excepte el català i l’occità (en la seva varietat aranesa) en què l’il·lustrador/a sigui una persona domiciliada a Catalunya o a les Illes Balears.

Persones beneficiàries

Persones físiques empresàries o persones jurídiques, públiques o privades, espanyoles o estrangeres, que organitzin habitualment activitats literàries.

 Despeses subvencionables

a) Actes de promoció:

Es consideren despeses subvencionables:

Desplaçament de l'escriptor/a, el traductor/a i/o la persona presentadora experta en l'obra i altres persones participants externes a l'entitat sol·licitant.

- Allotjament de l'escriptor/a, el traductor/a i/o la persona presentadora experta en l'obra i altres persones participants externes a l'entitat sol·licitant.

- Honoraris professionals (escriptor/a, traductor/a, presentador/a i altres persones participants externes a l'entitat sol·licitant).

- Honoraris professionals per a la redacció d’un pròleg o epíleg.

- Material gràfic:

- Despeses de maquetació́

- Despeses d’impressió́

- Despeses de disseny

- Tramesa material gràfic

- Material audiovisual:

- Despeses de producció tècnica

- Despeses de traducció

- Despeses de subtitulació

- Honoraris de l'empresa de comunicació́ externa

- Despeses corresponents a la campanya de màrqueting (també s’inclou la inserció de publicitat en mitjans de comunicació digitals i en xarxes socials)

- Drets de projecció de pel·lícules o documentals

b) Publicació de revistes:

Es consideren despeses subvencionables:

- Honoraris dels redactors/es, traductors/es, editors/es i col·laboradors/ores externs/es

- Drets de reproducció d’imatges

- Només en el cas de la publicació de separates o edicions de números especials es poden considerar subvencionables, a més de les anteriors, les despeses de disseny i impressió.

c) Actes de promoció d’obres il·lustrades:

Es consideren despeses subvencionables:

- Desplaçament de l'il·lustrador i/o el presentador/a i altres persones participants externes a l'entitat sol·licitant

- Allotjament de l'il·lustrador/a i/o el presentador/a i altres persones participants externes a l'entitat sol·licitant

- Honoraris professionals (il·lustrador/a, presentador/a i altres persones participants externes a l'entitat sol·licitant)

- Material gràfic

- Despeses de maquetació

- Despeses d'impressió

- Despeses de disseny

- Tramesa material gràfic

- Material audiovisual

- Despeses de producció tècnica

- Despeses de traducció

- Despeses de subtitulació

- Honoraris de l'empresa de comunicació externa

- Despeses corresponents a la campanya de màrqueting (també s’inclou la inserció de publicitat en mitjans de comunicació digitals i en xarxes socials)

- Drets de projecció de pel·lícules o documentals.

Presentació de les sol·licituds

En línia: per a persones físiques empresàries i persones jurídiques espanyoles a través de la seu electrònica

Per a sol·licitants amb residència fiscal a un altre país

  • Persones jurídiques (empreses privades, associacions, fundacions, etc):
    • Presentació per via telemàtica amb certificat digital: Només per a residents a la UE. Podeu consultar el llistat de certificats acceptats. Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb acreditació (usuari/contrasenya): Petició d’acreditació (facilitada en un termini màxim de72 hores). Quan ompliu la petició, indiqueu com a Àrea destinatària, l’Àrea de Literatura i Pensament. En aquest cas, L’Institut Ramon Llull genera l’acreditació i la fa arribar de manera segura després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys. Un cop la persona sol·licitant estrangera hagi rebut l’acreditació, podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.
  • Persones físiques:
    • Presentació per via telemàtica amb certificat digital: Només per a residents a la UE. Podeu consultar el llistat de certificats acceptats. Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb idCAT Mòbil (per videoidentificació): Recomanat per a persones físiques d'arreu (facilitat en un termini màxim de 48 hores). Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb acreditació (usuari/contrasenya): Petició d’acreditació (facilitada en un termini màxim de 72 hores). Quan ompliu la petició, indiqueu com a Àrea destinatària, l’Àrea de Literatura i Pensament. En aquest cas, L’Institut Ramon Llull genera l’acreditació i la fa arribar de manera segura després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys. Un cop la persona sol·licitant estrangera hagi rebut l’acreditació, podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.

DATES DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1a convocatòria: del 12 de febrer al 15 de maig de 2025

(activitats incloses: Des de l’1 de gener de 2025 fins el 30 de setembre de 2025)

Previsió 2a convocatòria: del 25 de juny al 8 d'octubre de 2025

(activitats incloses: Des de l’1 d’octubre de 2025 fins el 31 de desembre de 2025)

RESOLUCIÓ i RECURSOS

La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria.

Transcorregut el termini màxim previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, les persones sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar un recurs d'alçada davant la persona titular del Departament de Cultura en el termini d'un mes a comptar de la publicació.

    Justificació

    Per tal de tramitar el pagament de la subvenció atorgada, cal justificar un mínim del 60% de la quantitat subvencionable seguint el procediment que esmenten les bases. En cas contrari, la subvenció es revocarà.

    Si es justifica entre un 60 i un 80% de la quantitat subvencionable, es procedirà a reajustar a la baixa, de manera proporcional, la quantia de la subvenció atorgada.

    Si la quantitat que el sol·licitant ha justificat és superior al 80% del cost inicialment pressupostat, no hi haurà reducció de la quantia de la subvenció atorgada.

    Per a més informació, consulteu el punt 16 de les bases.

    Hi ha una guia. informativa per tal de presentar la documentació justificativa.

    Consulta i presentació de documents

    Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.

    La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica presentant còpies digitalitzades dels documents.

    Formularis

    Presentació telemàtica

    L’entitat sol·licitant de la subvenció ha de ser el titular del compte bancari que s’indiqui en el formulari.

     Formulari

      Contacte

      Maria Jesús Alonso (mjalonso@llull.cat).