Institut Ramon LLull

Mobilitat del professorat d’estudis catalans a universitats de l’exterior 

Resum de les bases que han de regir la concessió de subvencions a la mobilitat del professorat d’estudis catalans a universitats de l’exterior publicades al DOGC Núm. 9337 - 27.1.2025

OBJECTE

L'objecte d'aquestes bases és regir la concessió de subvencions per al finançament de les despeses de desplaçament del professorat d'estudis catalans a universitats de l'exterior:

a) desplaçaments des del país de la universitat on exerceix docència fins a una localitat del domini lingüístic de la llengua catalana (retorn) i/o

b) desplaçaments des d'una localitat del domini lingüístic de la llengua catalana al país de la universitat on exerceix docència (incorporació).

Les activitats subvencionades s'han de desenvolupar durant el període previst en la convocatòria.

Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions de desplaçament les persones que exerceixin docència d'estudis catalans a universitats de l'exterior durant el període indicat a la convocatòria i que s'hagin desplaçat o s'hagin de desplaçar des d'una localitat del país de la universitat on s'exerceix docència d'estudis catalans fins a una localitat del domini lingüístic de la llengua catalana (retorn) i/o des d'una localitat del domini lingüístic de la llengua catalana a una localitat del país de la universitat on s'exerceix docència (incorporació).

Requisits

Per obtenir la condició de beneficiàries d'aquestes subvencions, les persones sol·licitants han de complir els requisits generals establerts a les bases de la convocatòria.

Imports

La quantia corresponent a les subvencions dels desplaçaments descrits a l'objecte d'aquestes bases (retorn i incorporació) pot ser de fins al 100% de les despeses subvencionables establertes a la base 5 fins a un màxim de 1.300,00 euros per a cadascun dels desplaçaments i per sol·licitant. Si els desplaçaments són íntegrament amb vehicle propi, la quantia de la subvenció pot ser de fins a un màxim de 400,00 euros per a cada subvenció.

La quantia de la subvenció corresponent a les despeses indirectes o derivades de l'obtenció d'un visat d'entrada i/o permís de treball al país de la universitat de destinació és d'un màxim de 1.200,00 euros per persona sol·licitant.

En el cas que, a causa del nombre de sol·licituds admeses i les disponibilitats pressupostàries, no sigui possible subvencionar la totalitat de l'import màxim establert en concepte dels desplaçaments de la persona sol·licitant i/o la totalitat de les despeses indirectes o derivades de l'obtenció d'un visat d'entrada i/o permís de treball al país de la universitat de destinació, la quantia de la subvenció a atorgar es veurà reduïda proporcionalment.

    Despeses subvencionables

    Es consideren despeses subvencionables les que, de manera indubtable i sent estrictament necessàries, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'executin en els terminis establerts a la convocatòria, i que són les següents:

    En concret, són despeses subvencionables les corresponents al desplaçament de la persona sol·licitant en avió, tren, vaixell, autocar i quilometratge amb vehicle propi (d'acord amb les tarifes vigents que consten al formulari de sol·licitud).

    No són objecte d'aquestes bases els desplaçaments en classes preferents, transports urbans, lloguers de vehicles, combustible, peatges, taxis o similar, pàrquings, i altres despeses de caràcter complementari.

    La durada de cadascun dels desplaçaments descrits a l'objecte d'aquestes bases (retorn i incorporació) no pot ser superior a 36 hores si el desplaçament és dins d'Europa. En cas que sigui un desplaçament intercontinental, no pot ser superior a 48 hores. Es valoraran els supòsits en què, per causes degudament justificades (motius de salut de la persona sol·licitant o retards de les companyies de transport), el desplaçament no s'hagi pogut dur a terme dins aquests períodes.

    També es consideren despeses subvencionables, si escau, les despeses indirectes o derivades de l'obtenció d'un visat d'entrada i/o permís de treball al país de la universitat de destinació.

    Sol·licituds

    Només s'admetrà una sol·licitud per persona per any. Les persones que exerceixin docència a més d'una universitat només podran sol·licitar una subvenció descrita a l'objecte d'aquestes bases (retorn i incorporació).

    El formulari de sol·licitud estarà disponible a la seu electrònica de l'Institut Ramon Llull durant el període establert a la convocatòria.

    Les sol·licituds i els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions s'han de realitzar de la manera següent:

    Preferentment per via telemàtica utilitzant la Seu electrònica de l'Institut Ramon Llull.

    Es podrà utilitzar també el canal presencial, mitjançant la presentació de la sol·licitud al registre de la seu de Barcelona (Avinguda Diagonal 373, 08008 Barcelona) o bé en qualsevol dels registres i oficines que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

    Les persones que optin per presentar la sol·licitud en format paper a les oficines de correus de l'Estat espanyol, o bé a les ambaixades i consolats, hauran de fer arribar, abans que acabi el termini de presentació de sol·licituds, un correu electrònic a l'adreça infollengua@llull.cat, on s'haurà d'especificar el nom, la data i el lloc on s'ha presentat la sol·licitud i adjuntar-la escanejada amb el segell de registre d'entrada corresponent i els altres documents presentats.

    Les persones sol·licitants espanyoles o estrangeres residents a Espanya que presentin les sol·licituds per mitjans telemàtics s'han d'autenticar a través dels sistemes de signatura electrònica d'acord amb l'article 58 del Decret 76/2020 de 4 d'agost, d'Administració digital així com la normativa i els criteris que estableixen els òrgans competents en l'àmbit de l'administració de la Generalitat.

    Les convocatòries han de concretar els sistemes d'identificació i signatura electrònica disponibles per a la presentació de la sol·licitud i la tramitació telemàtica.

    Les persones sol·licitants estrangeres no residents que presentin les sol·licituds per mitjans telemàtics, s'han d'autenticar a través del sistema d'identificació a la seu electrònica amb usuari i contrasenya d'acord amb el document de política d'identificació i signatura electrònica de l'Institut Ramon Llull, a través de certificat idCAT Mòbil o, en el cas de persones residents a la Unió Europea, també a través de certificat digital. L'Institut Ramon Llull s'encarrega de fer arribar d'una manera segura l'usuari i la contrasenya a les persones interessades després d'haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat.

    Justificació

    Consulteu les bases

      Terminis de presentació

      Del 3 al 24 d'abril de 2025.

      RESOLUCIÓ i RECURSOS

      La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria. La resolució es notificarà a les persones interessades pels mateixos mitjans i en les mateixes condicions i efectes previstos a la base 11.3 per a la notificació de les resolucions d'inadmissió o desistiment.

      En la publicació de la resolució final del procediment es farà constar que aquesta no exhaureix la via administrativa i que es pot interposar recurs d'alçada davant del president o presidenta del Consell de Direcció de l'Institut Ramon Llull en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà del dia de la publicació.

      Transcorregut el termini màxim previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, les persones sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

        Consulta i presentació de documents

        Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.

        La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica presentant còpies digitalitzades dels documents, o bé, en el cas de persones físiques empresàries, en paper presencialment.

        Contacte

        Nausica Solà nsola@llull.cat