A partir de la reforma a fons d’un edifici ja existent, en una parcel·la estreta, que donava només al carrer del Rosselló i no arribava a la Diagonal, Puig i Cadafalch crea aquesta petita joia del modernisme: tant la façana com el conjunt d’accés que travessa la planta baixa i l’arribada a la planta noble, són un dels projectes més reeixits de l’època.
El palau segueix l’esquema típic de l’Eixample: la planta principal per als propietaris i la resta de pisos per a lloguer. La planta baixa s’usa com a accés als pisos superiors i les dependències de servei, i per a l’entrada formal a la casa dels barons.L’entrada per a carruatges —excepcionalment, aquí, amb entrada i sortida al carrer— que dóna a l’escala monumental d’accés al principal és l’eix vertebrador de la residència dels barons i una herència dels palaus gòtics barcelonins —bàsicament, des dels situats al carrer de Montcada.
La configuració de l’Eixample fa que els edificis tinguin dues façanes molt diferenciades: la que dóna a carrer, sempre molt formal i representativa, i la que dóna a pati d’illa, que sol ser més senzilla i relaxada. Aquesta dicotomia la veiem també al Palau del Baró de Quadras: la façana de la Diagonal, obra dels artesans Alfons Juyol i Eusebi Arnau,que construeixen en pedra tallada una de les tribunes goticitzants més impressionants del modernisme; la façana posterior, la del carrer del Rosselló, té una decoració floral al llarg de la tribuna correguda lateralment –tres balcons– i vertical –quatre plantes.