Maria Lacueva.
Aquest taller vol informar sobre alguns conceptes i mètodes relacionats amb la didàctica de la cultura que han aparegut darrerament i generar-ne un debat al seu voltant per tal d’enriquir-lo amb les idees i pràctiques del nostre dia a dia docent.
+INFO Amanda Ulldemolins.
Els cursos de cultura com a estratègia dinamitzadora del lectorat. En aquesta comunicació planegem presentar tècniques i recursos per bastir els cursos de cultura impartits en la llengua del país del lectorat. A més, s’exposen les dinàmiques d’activitats a l’aula i el model d’avaluació contínua. Aquesta proposta didàctica està ideada per a una assignatura
organitzada en seminaris monotemàtics.
+INFO Marc Lesan, Albert Lloreta i Macià Florit.
Recursos, eines i trucs per fer bons vídeos a Internet.
+INFO Jesús Villalta-Lora.
Un curs de cultura catalana es pot dissenyar amb un enfocament molt concret basat en la pròpia recerca acadèmica. Al Regne Unit, aquest tipus de
proposta curricular es relaciona amb el que es diu ‘Research-led teaching’. Es tracta doncs d’incorporar la nostra investigació quan creem un nou curs, de tal forma que els estudiants puguin aprendre diferents processos i mètodes de recerca per desenvolupar les seves capacitats analítiques.
Mar Rosàs.
Les classes de llengua són, sempre, molt més que classes de llengua. L’aprenentatge de la llengua mai es redueix a l’adquisició d’un simple instrument. L’entrada en contacte amb una altra llengua ens fa prendre consciència de les particularitats de la nostra llengua i, a través d’ella, de la nostra cultura.
+INFO Laura Bolo.
Presentació on s''explora l’art de glosar, és a dir, d’improvisar versos sobre la base d’una tonada popular.
+INFO Èric Viladrich.
H5P és una autèntica revolució tecnopedagògica: amb aquesta eina es poden crear activitats i tasques interactives en un tres i no res. Dividit en tres parts, aquest taller proposa una experiència immersiva per descobrir una dotzena d’activitats variades, una sessió pràctica durant la qual els participants crearan els seus propis continguts.
Anna tudela i Júlia Llompart.
La globalització, les migracions i la mobilitat han modificat la composició de l’alumnat a les aules, que són ara multilingües i multiculturals. Arran d’això, han aparegut propostes per a la didàctica de la llengua, que demostren que les estratègies d’intercomprensió ajuden a entendre llengües similars, que les llengües tenen regles comunes i que els recursos plurilingües permeten aprendre formes lingüístiques.
Juliana Canet, Joan Grivé i Bru Esteve.
Lucia Medea.
La inclusió de referents femenins quan ensenyem és fonamental si no volem transmetre una cultura,
literatura o història empobrida i falsejada. La docència, especialment a l’educació secundària i a la universitat, és un dels àmbits que més pot
contribuir a perpetuar un cànon tradicionalment androcèntric.
+INFO