Paula Marqués.
L’objectiu d’aquesta proposta és pluridireccional i va més enllà de l’avaluació dels coneixements lingüístics de l’alumnat que ja és el punt central de la prova final escrita. Es pretén que els estudiants facen una lectura guiada, atenta i crítica en llengua original sobre una obra que tracta temes actuals i sensibles a la nostra quotidianitat i que, després, a través d’un dossier treballat a classe, cada estudiant escriga una ressenya original.
+INFO Vasi Mocanu.
Aquesta comunicació ha introduït, en primer lloc, el concepte de podcast i la seva aplicabilitat a l’ensenyament de llengües estrangeres. D’aquesta
manera, s’ha pogut analizar el concepte de podcast i els possibles avantatges i inconvenients a l’hora de transformar-lo en una eina educativa.
+INFO Laia Urbano i José Manuel Gomis.
Conscients de l’atractiu turístic que representen per als estudiants, la descoberta de llocs nous a l’atzar ha obert tot un
ventall de possibilitats per familiaritzar-los amb indrets del territori menys coneguts. Això ha suposat un treball més plural i real del Països Catalans, així com de la cultura en totes les seves
manifestacions. La transversalitat d’aquest projecte
reafirma la presència a l’aula dels múltiples diàlegs
entre llengua, cultura i territori.
+INFO Jiri Pesek.
Google Maps és popular, tothom hi té accés i tenim la sensació que ja la coneixem. Però en fem servir tot el potencial? Aprofitem bé totes les possibilitats que ofereix? I com ens pot ajudar a apropar la realitat catalana al nostre estudiant? L’objectiu d’aquesta comunicació és compartir l’experiència amb totes les eines que pot proveir la pàgina web de Google Maps.
Anna Tudela i Júlia Llompart.
La didàctica del català des d’una perspectiva plurilingüe: estratègies per aprofitar els recursos lingüístics de l’aula
+INFO Maragda Palau.
La intercomprensió és un enfocament que ens permet d’expressar-nos en la nostra llengua materna i comprendre la de l’altre. Aquesta comunicació posa l’accent en l’ensenyament del català per mitjà de la intercomprensió de llengües romàniques.
Raquel Galofré.
Aquesta comunicació reflexiona breument sobre aspectes que ens poden ajudar a motivar els estudiants i a aportar dinamisme a l’aula. S''han presentat dinàmiques que s’han utilitzat a classe per intentar aconseguir-ho, tant dutes a terme exclusivament a l’aula com vinculades també amb elements externs a la universitat.
+INFO Isabel Turull.
Carles Riba és estudiat com a poeta i se l’ha considerat un mestre i un lingüista, però també va ser escriptor de prosa i especialment d’uns contes en què ell mateix diu que pretenia fer “alguns utilíssims exercicis de simplicitat”.
+INFO Irene Klein.
En aquesta comunicació ens endinsarem en les possibilitats de la tècnica del stop-motion des de dues perspectives: l’elaboració de vídeos amb aquesta tècnica i les aplicacions didàctiques tant en la classe de llengua com en la de cultura.
+INFO