Moisès Llopis.
Aquesta presentació té com a objectiu delimitar el concepte de competència intercultural i l’ús que se’n fa a la classe de CLE des de la mirada del
docent.
+INFO Estel Llansana.
L’avaluació sol ser un moment estressant i de vegades desagradable, sobretot per als estudiants. Aquestes propostes d’avaluació per un semestre de classes de nivell B1 són idees per fer que l’avaluació sigui, no tan sols el moment de demostrar allò que han après, sinó també un moment per compartir-ho amb els altres i per crear en català.
+INFO Xavier Magrinyà.
El vincle que es crea entre la toponímia urbana de l’Eixample de Barcelona i la història dels Països Catalans pot servir per estructurar una proposta didàctica amb l’objectiu de treballar diversos aspectes lingüístics, textuals i literaris.
+INFO Alba Martínez.
Amb aquesta proposta metodològica basada en l’aplicació del doblatge en l’ensenyament de Català com a Llengua Estrangera (CLE), desmuntarem
alguns prejudicis al voltant d’aquesta ferramenta didàctica i exposarem els beneficis i els reptes que hi presenta.
+INFO Clàudia Bochaca i Estel Aguilar.
En aquesta comunicació posarem de manifest una experiència didàctica portada a terme per tres professores de català de les universitats de Lyon II, Rennes II, ENS de Lió i Jean Monnet. L’objectiu principal és sensibilitzar estudiants de CLE sobre la problemàtica de l’exili i sobre la producció artística que se’n deriva, des d’un punt de vista universal i particular.
Víctor Peña.
Taller en línia de traducció i postedició d’articles de Viquipèdia del català al romanès mitjançant MateCat, una eina de traducció assistida per ordinador (TAO) de codi obert.
+INFO David Ginebra.
L’actualitat política catalana ha estat portada diverses als mitjans de comunicació internacionals als últims anys. Això ha despertat un interès a les aules que la Universitat Hebrea de Jerusalem ha canalitzat amb la creació d’un curs en anglès per tractar aquesta qüestió.
+INFO Judith Garcia i Neus Colomer.
Escapellull és una eina de promoció dels estudis catalans a través de la gamificació creada per l’Institut Ramon Llull. En aquesta comunicació explicarem què és i l’experiència que va suposar organitzar-ne el llançament a les universitats del Regne Unit i d’Irlanda.
+INFO