Una vintena de professors universitaris, investigadors, docents, desenvolupadors de programari, artistes i creadors d’eines educatives d’arreu del món es trobaran a la residència Faberllull Olot per vuitè any consecutiu per impulsar experiències d’aprenentatge creatives en programació i robòtica, basades en projectes STEAM i Maker.
Molts dels participants ja comparteixen projectes durant l’any, connectant-se remotament des del seu país, i la trobada personal a Faberllull serveix per avançar i posar en comú els seus projectes. Del 7 al 14 de maig, s’han proposat repensar la pedagogia i el propòsit de les ciències computacionals, volen connectar el món físic i el virtual buscant una millor integració de les eines maker que ja s’utilitzen (Snap4Arduino, TurtleStich,...), i reflexionaran sobre els reptes de l’educació de les ciències de la computació en l’era de la intel·ligència artificial.
Les reflexions que sorgeixin d’aquesta trobada les compartiran al Robolot 2025, on participen a la Fira de Projectes STEAMakers del divendres 9 de maig i a la Jornada d’Innovació en Programació i Robòtica del dissabte 10 de maig.
El projecte STEAM aporta aprenentatges globalitzats que encoratgen la recerca, el diàleg i el pensament crític. La cultura Maker aposta per ser curiosos, imaginatius, compromesos, persistents, optimistes, assumint riscos, cercant recursos i compartint-los.
Els residents
El grup està format per Jens Mönig (Alemanya), John Maloney (EUA), Brian Harvey (EUA), Jadga Hügle (Alemanya), Kathy Giori (EUA), Bernat Romagosa (Catalunya), Joan Guillén (Catalunya), Victoria Ashley Phelps (EUA), Andrea Mayr-Stalder (Àustria), Dan Garcia (EUA), Michael Ball (EUA), Toni Moreno (Catalunya), Josep Ferràndiz (Catalunya), Cati Quintana (Catalunya), José García Yeste (Catalunya), Christiane Bauer (Alemanya), Enric Mor (Catalunya) i Peter Mathijssen (Països Baixos).