Dirigida per Gustavo Dudamel i interpretada per Los Angeles Philharmonic, l’òpera Fidelio de Beethoven arriba a alguns dels principals auditoris d’Europa: el Gran Teatre del Liceu (26 i 27 de maig), la Philarmonie de París (31 de maig), i el Barbican de Londres (3 de juny). Es tracta d’una innovadora escenificació de l’única òpera del compositor alemany creada tant per a audiències sordes com oients, que es va estrenar fa dos anys en coproducció amb el destacat Deaf West Theatre de Los Angeles i amb la participació del Coro de Manos Blancas d’El Sistema de Veneçuela. En aquesta gira europea, i amb el suport de l’Institut Ramon Llull, l’obra compta amb la participació del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i del Cor del Gran Teatre del Liceu.
Aquesta versió de Fidelio, interpretada íntegrament en llengua de signes internacional, ofereix un nou enfocament d’aquesta òpera i possibilita als espectadors sords i amb problemes d’audició un accés sense precedents al món de la música. A les funcions del Liceu, a més, hi haurà prèviament una explicació en llengua de signes catalana.
Una gira d’altíssima exigència que suposa un reconeixement a l’excel·lència i la qualitat de les formacions del Palau i del Liceu.