Del 15 al 17 d’abril de 2022, la North American Catalan Society organitza la divuitena edició del seu Col·loqui Internacional que compta amb la col·laboració de l’Institut Ramon Llull i que se celebrarà a la Universitat de Massachusetts Amherst.
En el marc del programa de formació continuada per al professorat d’estudis catalans de l’exterior, i tot aprofitant la realització del Col·loqui, el Llull i les Universitats de Chicago, de Massachusetts Amherst i de Mont-real organitzen el dia anterior al Col·loqui (14 d’abril de 2022, també a Amherst) una jornada de formació adreçada al professorat dels centres dels Estats Units i Canadà que formen part de la Xarxa universitària d’estudis catalans a l’exterior.
Amb una trajectòria que compta amb més de quatre dècades d’activitat, la North American Catalan Society és una associació que es dedica a promoure els estudis de llengua i cultura catalanes a la universitat nord-americana, on hi fomenta la divulgació dels estudis catalans i serveix de referent i de veu pública a una xarxa d’investigadors en aquest camp.
Fundada el 1978, la NACS celebra col·loquis biennals, simposis més petits de manera ocasional i publica la Catalan Review: International Journal of Catalan Studies.
Programa
Jornada de Formacio per al Professorat de Llengua i Cultura Catalanes als Estats Units i Canadà
14 d’abril de 2022
University of Massachusetts Amherst
Integrative Learning Center
Room N400 (the Linguistics Hub)
12:00 – 1:00 pm Benvinguda i dinar
1:00 – 2:00 pm “Progress in the L2 Pronunciation Classroom: the Importance of Prosody and Gesture”
Meghan Armstrong-Abrami, University of Massachusetts Amherst
2:00 – 3:00 pm “Recerca i pràctica en l’ensenyament de llengües addicionals: on és el català?”
Llorenç Comajoan, Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
3:00 – 3:30 pm Pausa
3:30 – 4:50 pm Presentacions
“Reading Catalan for Research Purposes”
Alba Girons i Pau Cañigueral Batllosera, University of Chicago
“Descobrint l’obra artística de Joan Miró a Harvard”
Aina Obis Monné, Harvard University
“Disseny invers i pedagogia crítica com a eixos vertebradors en la creació d’una seqüència didáctica”
Elsa Ubeda, Columbia University
Virtual en directe, comodal i en línia: modalitats d'ensenyament del català a distància a la UdeM
Èric Viladrich Castellanas, Université de Montréal
4:50 – 6:00 pm Reunió del professorat d’estudis catalans de les universitats dels Estats Units i el Canadà
18è Col·loqui del NACS (15 al 17 d'abril)
Consulta el programa a https://nacs.iec.cat/colloquis/