L’exposició La utilitat de l’inútil neix de la trobada entre Biel Mesquida i Ewa Karpińska. Els poemes i textos del poeta i narrador mallorquí, inclosos a Carpe momentum i Closcadelletra, serveixen de punt de partida a les aquarel·les de Karpińska, en una mostra que explora les diverses passarel·les entre la literatura i la pintura. Per a ella, una d’aquestes és la pàgina en blanc que representa el buit que permet una idea, la naixença d’un univers que és mentida i veritat al mateix temps, mentida perquè és irreal i veritat perquè crea emocions reals. Els creadors de l’exposició també volen abordar la qüestió de la fragilitat i del lloc de l’humà, enfortir els lligams amb la natura i “lliurar un missatge que travessa la foscor”.
Biel Mesquida (Castelló, 1947) és un autor, poeta i professor mallorquí que es fa conèixer a partir dels anys 70 amb L’adolescent de sal (1975) i El bell país on els homes desitgen els homes (1974) que no es va poder publicar fins als anys 80. Va ser un dels primers a tractar l'homosexualitat als seus escrits. Ha tocat diversos gèneres literaris com els relats breus, la novel·la, la poesia i la prosa de no-ficció i ha guanyatr diversos premis literaris. EL 2005 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya, premi destinat als qui serveixen interessos culturals i cívics de Catalunya.
Ewa Karpińska (Polònia, 1962) va estudiar arquitectura del paisatge a la Universitat de les Ciències de la Vida a Varsòvia fins al 1985, s’instal·la després a París on encara viu i comença la pintura als anys 90. L’aquarel·la i les accions de l’aigua l’interessen i s’especialitza en el procés “mullat sobre mullat” fins a conèixer el cicle i els ritmes de l’aigua.
“La utilitat de l’inútil” Ewa Karpińska i Biel Mesquida
Entrada lliure
De dilluns a divendres de les 9:00 fins les 12:30 i de les 14h fins les 20h
Dimecres fins les 17:30
Centre d’estudis eatalans
9, rue Sainte-Croix de la Bretonnerie
75004 París