De l’1 al 31 de desembre, L’Atlàntida Film Fest internacional oferirà algunes de les pel·lícules amb més èxit programades a l’edició espanyola, així com una selecció de produccions nacionals que podran veure’s per primera vegada en aquests sis països. L’Atlàntida Film Fest estarà disponible a les plataformes Cinesquare i Filmin Portugal, on els subscriptors podran accedir a la Secció Oficial, que inclou nou títols imprescindibles de l’última edició de l’Atlàntida Film Fest; i al Catalan Focus, on, gràcies a la col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, es visibilitzaran internacionalment nou de les produccions catalanes amb més èxit de l’any.
A la Secció Oficial trobem grans títols com l’òpera prima pòstuma del compositor Jóhann Jóhannsson, “Last and First Men”, en la que la Tilda Swinton narra una història sobre l’extinció de la Humanitat. La pel·lícula es va presentar al Festival de Berlín i va guanyar el Premi de la Crítica de l’Atlàntida Film Fest. Cal destacar també la presència del thriller empresarial danès “The Exception”, que compta amb un repartiment de luxe encapçalat per la Sidse Babett Knudsen (“Borgen”). El misteriós documental “Banksy Most Wanted” exposa les múltiples teories sobre la identitat del provocador i esmunyedís artista urbà. Més títols recents formen part d’aquesta secció: la guanyadora a Millor Pel·lícula al Festival de Dublín, “Supernova”; la provocadora cinta que retrata als joves radicalitzats de la ultradreta danesa, “Sons of Denmark”; i la gran sensació als Premis del Cinema Alemany, “I was, I am, I will be”. Finalment, “Tench”, una provocadora història sobre la pedofília; i el revolucionari documental sobre el body positivity, “Fat front”, completen una Secció Oficial de luxe.
Catalan Focus
De la mà de l’Institut Ramon Llull, l’Atlàntida Film Fest exporta el Catalan Focus, una selecció que té el propòsit de visibilitzar el talent català més enllà de les nostres fronteres. Així, nou títols catalans tindran l’oportunitat d’arribar al públic internacional: “Els dies que vindran”, d’en Carlos Marques-Marcet; el thriller col·lectiu “La filla d’algú”, protagonitzat per l’Aina Clotet; la brillant òpera prima de la Belén Funes, “La hija de un ladrón”, gran triunfadora dels Premis Goya i Gaudí; la commovedora història de l’assassinat d’en Guillem Agulló, “La mort de Guillem”, també d’en Marqués-Marcet i estrenada al Festival de Màlaga, on va ser premiada “Ojos negros”, de la Marta Lallana i l’Ivet Castelo, sobre el despertar vital d’una adolescent a l’Espanya buida. La selecció es completa amb tres dels millors curtmetratges espanyols dels últims temps: els guanyadors del Goya “Suc de síndria” i “La última virgen”; i del festival de Màlaga, “Después también”.