Aquest any marcat per la crisi sanitària de la Covid19, el Mercat de Música Viva de Vic ha optat per fer una programació en línia i presencial a la vegada. Les activitats dirigides exclusivament als professionals del sector s’organitzen a través d’un programa de continguts virtuals que potenciaran la visualització de nous projectes i el contacte entre venedors i compradors d'espectacles.
Durant els mesos d’agost i setembre s’han enregistrat, en exclusiva, diversos concerts que s’estrenaran del 14 al 19 de setembre a través de la pàgina web del MMVV. Primer s’oferiran als professionals i després al públic general a través del web. A la vegada, aquest material servirà posteriorment per la promoció dels grups i artistes que hi actuen. Per adaptar-se al context de contractació, cada oficina de management visualitzarà un grup, amb l’objectiu que tots els promotors puguin visualitzar els seus grups.
L’Institut Ramon Llull col·labora amb la gravació, producció, edició i difusió dels enregistraments dels concerts en línia dels artistes de les Illes Balears i del País Valencià.
A banda de la difusió de concerts online, el MMVV també organitza les següents activitats:
- Pitchings amb els quals les empreses del sector podran exposar, a través de sessions de zoom i de vídeos que es podran consultar a l’àrea professional, les propostes i novetats dels seus catàlegs.
- Webinars que combinaran sessions de gran format amb continguts d’interès per un ampli sector de la indústria musical, amb altres més segmentats, on es podrà interactuar de manera fluida amb els participants.
- Speed Meetings cada dia se’n faran sessions, de forma virtual, amb professionals de la música tant nacionals com internacionals.
Pel que fa al context internacional, el MMVV Pro Catalan Arts ha acordat col·laboracions amb diverses associacions i institucions com l’INAMU (Instituto Nacional de Musica Argentina), que presentarà una selecció de 20 empreses argentines en les sessions de pitchings, i amb l’Institut Ramon Llull, amb qui s’organitzen reunions amb programadors de l’associació europea de sales de música en directe, Live Europe, i també es farà una webinar amb els quatre Mercats que formen part d’ADIMI (Asociación para el Desarollo de la Industria Musical Iberioamericana): FIMPRO (Mèxic), IMESUR (Xile), CIRCULART (Colòmbia) i MAPAS (Espanya).