La situació excepcional actual ha dut al professorat a adaptar-se a nous mètodes d’ensenyament en línia, sovint sense tenir prou experiència prèvia ni un coneixement profund de les eines tecnològiques que faciliten la docència. La Xarxa Llull, formada per uns 150 professors de català, s'està reinventant a un ritme accelerat atenent els estudiants, ara a distància, a través de diferents eines i aplicacions.
L’educació en línia dona resposta a necessitats que es plantegen en un moment determinat encara que aquestes no han estat implementades al 100% per part dels equips docents. És per això que des del Llull hem organitzat aquesta sessió per ajudar a la transició de l’ensenyament presencial a un ensenyament en línia. L’objectiu d’aquesta sessió és intercanviar experiències i facilitar un marc general de referència que sigui útil per prendre decisions a mig termini.
Degut a la situació d’incertesa vigent no podem parlar estricament de l’establiment formal d’una educació en línia perquè no es disposa del temps suficient per dissenyar-la ni organitzar-la, però sí que es poden explorar altres mirades i enfocaments metodològics que permetin, en un futur, seguir en aquesta direcció que ara se’ns ofereix com a única alternativa.
Els dinamitzadors d’aquesta sessió són: Èric Viladrich (Universitat de Mont-real), Alba Girons (Universitat de Chicago)
El programa de la sessió és el següent:
16:00 h. - Benvinguda i presentació
16:15 h. - SGA - Sistemes de gestió d’aprenentatge (sessions simultànies)
Blackboard
Canvas
Moodle
16:35 h. - Activitats asíncrones (sessions rotatives x10 min cadascuna)
Flipgrid
H5P: activitats interactives
Parla.cat
Padlet / eines col·laboratives
17:15 h. - Intercanvi d'experiències
18 h. - Conclusions