Aquest mòdul serà impartit per la Dra. Eva Bru-Domínguez, professora titular d’estudis Catalans i Hispànics al departament de Modern Languages and Cultures de la Universitat de Bangor. La seva recerca se centra en la representació del cos i la sexualitat en la cultura visual i la performance catalana. És autora del llibre Beyond Containment. Corporeality in Mercè Rodoreda’s literature (2013), el manuscrit del qual va ser guardonat amb el prestigiós Premi Fundació Mercè Rodoreda (Institut d’Estudis Catalans, 2012). Ha publicat sobre el cinema català i sobre performers catalans.
En aquest sentit, tenint en compte que els estudiants treballen un text filosòfic/teòric sobre un tema i després fan una anàlisi sobre una imatge o performance, l’Institut Ramon Llull es proposa de contribuir amb l’organització d’una jornada dedicada a la dansa contemporània catalana amb l’objectiu d’oferir eines per al coneixement i l’anàlisi als estudiants.
Es qüestionarà el cos com una entitat "natural" o merament biològica, per mitjà d’oposicions binàries tradicionals (ment/cos, natura/cultura, masculí/femení, animal/humà). Per tant, els estudiants es dedicaran a desplegar la teoria com a forma de desarticular i enriquir les seves lectures de pràctiques artístiques i literàries pròpies, per tal d’escatir què significa el cos en la cultura. Treballaran autors com Frantz Fanon, Michel Foucault, Rosi Braidotti, Marcel·lí Antúnez, Judith Butler o Yasumasa Morimura.
D’una banda, Toni Jodar i Beatriu Daniel oferiran l’espectacle Explica dansa, una conferència-espectacle especialitzat en dansa per a la formació i creació de públics, entesa com a performance pedagògica.
D’altra banda, s’oferirà l’espectacle Solo on Bach & Glenn, interpretat per Mireia de Querol i dirigit per Albert Quesada. Es tracta d’una anàlisi minuciosa de la famosa interpretació de les Variacions Goldberg de Bach que va dur a terme Glenn Gould, basat en instruccions escrites, íntimament relacionades amb el so del piano i les paraules del pianista. El músic grava les variacions, s’equivoca i ho torna a intentar, ens parla de la seva manera d’entendre la interpretació i la música.