'La Chana' va ser una de les estrelles de flamenc més importants del món als anys 1960 i 1970. Ballarina autodidacta, va pujar als escenaris en l’època d’or del flamenc, sorprenent audiències de tot el món amb un estil innovador: combinacions rítmiques gens tradicionals i una velocitat, expressió i potència sense precedents. Els seus espectacles s’anunciaven en cartells gegants per tot Madrid. Peter Sellers, amb qui apareix a la pel·lícula The Bobo (1967) la va convidar a Hollywood, però ella no hi va anar. En el punt més àlgid de la seva carrera, va desaparèixer d’escena sobtadament.
A mesura que seguim el drama darrere de l’escenari fins al seu últim espectacle el 2013, descobrim la seva història turbulenta i el secret pel qual va deixar una carrera molt prometedora: durant 18 anys va ser víctima de violència masclista per part del seu primer marit.
Enguany, coincidint amb la presentació del film ‘La Chana’, l’artista ha tornat a pujar als escenaris i actuarà els dies 21, 22 i 23 de febrer a Londres acompanyada de tres campions de pur flamenc com ara Antonio Canales i dos joves ballarins de dues dinasties flamenques El Farru i Gema Moneo.
El dia 24 tindrà lloc l’estrena del documental dedicat a ella a Londres. El film, dirigit per Lucija Stojevic, és un retrat sobre l'envelliment, la perseverança. ‘La Chana’ revela una història inspiradora que cristaliza els enfrontaments entre els extrems i contradiccions de la seva vida; entre l'artista en escenari i la dona darrere de les escenes.
Lucija Stojevic va estudiar Disseny Arquitectònic a la Universitat d’Edimburg i Direcció i Edició a l’Escola de Cinema de Praga. Ha produït independentment més de 30 curts documentals per a The Guardian, The New York Times i Global Post. El seu treball també ha estat exhibit en el context del videoart en exposicions a Vienna, Graz, Barcelona i Edinburgh. En 2014, va fundar Noon Films S.L., una productora dedicada als documentals creatius a Barcelona.