Durant els últims cinc anys, Martí Cormand ha anat representant obres conceptuals emblemàtiques dels anys seixanta, setanta i vuitanta en grafit sobre paper i amb una extraordinària atenció.
En aquesta ocasió, el barceloní s’ha centrat exclusivament en reproduir “After Walker Evans”, una sèrie de 22 fotografies de Sherrie Levine inspirades en el treball del prestigiós artista Walkter Evans. Les seves imatges, marcades pel realisme i la quotidianitat, mostren les condicions de famílies nord-americanes pobres durant la Gran Depressió. Totes elles es van fer famoses al llibre “Let Us Now Praise Famouse Men” (1941) i quaranta anys més tard, Levine les va a tornar a recrear proporcionant un comentari polític i estètic sobre la naturalesa de la fotografia.
L’objectiu de Cormand és qüestionar la capacitat de mimesi de les tècniques del dibuix i la pintura a través de versions hiperrealistes fetes a llapis que pretenen ser ‘l’ombra perfecta’ de les obres originals.
Nascut a Barcelona el 1970, Martí Cormand viu i treballa a Brooklyn. Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, després d’una dècada de trajectòria professional, Cormand ha participat en una quinzena d’exposicions individuals i en més de cinquanta mostres col·lectives. Les més recents inclouen ‘Really?’ comissariada per Beth Rudin DeWoody, ‘Walk the Distance and Slow Down: Selections from the Collection of JoAnn Gonzalez Hickey’ o 'Postcards to AZ'.