Institut Ramon LLull

Cinc companyies catalanes al Festival Au Bonheur des Mômes de França

Escèniques.  França, 20/08/2017

Au Bonheur des Mômes és un festival de teatre infantil organitzat cada mes d'agost a la localitat savoiana de Grand Bornand, a França. La 26a edició, que se celebra del 20 al 25 d'agost, compta amb la participació de cinc companyies catalanes. 




Coordinat pel Thèâtre de la Toupine d'Annemasse i sota la direcció artística d'Alain Benzoni, Au Bonheur des Mômes renova enguany la col·laboració amb l'IRL amb la programació de diferents companyies catalanes, com ja ha succeït els darrers anys. 

Així doncs, hi actuarà la companyia 'eia' amb 'inTarsi', Actua Produccions amb 'Le petit Lilo + Les géants + Nomade', la Industrial Teatrera amb 'Naufragés', Pere Hosta amb 'Open Door' i la Cia Cris_is amb 'Wetfloor'. 

Nascut el 1992, el festival ha esdevingut una referència única a Europa gràcies a la seva oferta artística de qualitat i a la constant proposta de novetats. El seu gran abast internacional s’ha traduït en edicions d’agermanament amb les principals institucions turístiques i culturals d’altres països i regions d’Europa, com Itàlia, Suïssa, Bèlgica o Catalunya.

Les companyies catalanes i balears sempre han tingut una important presència en aquest festival i des del 2010 s’hi han programat entre d’altres: La Baldufa, Efímer, Los Excéntricos Fadunito, Maduixa Teatre, Volaquivol, Ytuquepintas, Los 2play, Nats Nuts Dansa, Jam , Zum-Zum Teatre, Mumusic Circus, Roseland Musical, Insectotròpics, Circ Bover, Théâtre du Mouvement...

A Au Bonheur des Mômes hi actuen una mitjana de 90 companyies que hi faran unes 450 representacions a 30 espais diferents. S’estima que unes 80.000 persones assisteixen als diferents espectacles.

Es calcula que uns 150 professionals francesos i internacionals assisitiran al festival, que ja s'ha convertit en una cita fixa per a molts programadors