L’epistolari revela noves dades sobre la vida personal i professional del compositor, i ofereix informació sobre l’etapa història i l’entorn cultural en el qual va viure. Els 83 remitents o destinataris que no pertanyen al seu cercle familiar són tan diversos com Felipe Pedrell, Isaac Albéniz, Edvard Grieg, Amadeu Vives i Ricard Viñes, i també inclou persones directament relacionades amb la vida musical de Nova York, com el pianista Harold Bauer, el violoncel·lista Pau Casals, el director de la Metropolitan Opera Giulio Giulio Gatti-Casazza, o el pianista Ernest Schelling.
Enric Granados tenia una relació especial amb la ciutat de Nova York. La Metropolitan Opera House va estrenar l’òpera Goyescas l’any 1915, essent la primera i única vegada que la sala acollia una òpera cantada en espanyol.
Miriam Perandones és professora de piano i doctora en Musicologia per la Universitat d’Oviedo. La seva recerca s’especialitza en l’anàlisi musical de les composicions d’Enric Granados. Actualment està investigant el teatre musical espanyol durant la Restauració borbònica.
Podeu consultar una llista parcial dels actes programats durant els anys 2016 i 2017 a diferents països del món visitant el següent enllaç.