Actualitat. Institut Ramon Llullhttps://www.llull.cat/ Actualitat. Institut Ramon Llullca-ESInstitut Ramon Llullhttps://www.llull.cat/img_logos/logo-capcalera.gifhttps://www.llull.cat/19652<![CDATA[Entitats per a la promoció i defensa del català creen l’Aliança per a la Presència Digital del Català ]]>Llengua. 21/03/2023
L’objectiu de l’Aliança, impulsada per la Generalitat de Catalunya, és promoure la presència de la llengua catalana en els diversos àmbits del món digital. L’Institut Ramon Llull forma part d’aquest nou pacte.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-21 00:00:00.0
<![CDATA[Primera exposició individual d’Antoni Tàpies a Xile]]>Arts. 20/03/2023
La Galería de Arte del Centro de Extensión de la Universidad Católica de Santiago de Xile mostrarà, fins el 30 de juny, 22 gravats de l’artista català.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-20 00:00:00.0
<![CDATA[La coreògrafa Aina Alegre presenta la seva darrera creació a la Biennal du Val-de-Marne]]>Escèniques. 20/03/2023
La ballarina, intèrpret i coreògrafa catalana Aina Alegre ja és una presència habitual a les sales i espais artístics francesos. Formada entre Barcelona i el CNDC d'Angers, és una artista multidisciplinària que gaudeix explorant la plasticitat dels cossos i totes les seves possibilitats d'expressió. En el marc de la Biennale du Val-de-Marne (França), i amb el suport de l'Institut Ramon Llull, presenta els dies 18 i 22 de març al Théâtre de Brétigny i al Théâtre de Choisy-Le-Roi la seva darrera creació: This is not (Un acte d'amor i de resistència).
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-20 00:00:00.0
<![CDATA[Com funciona una residència Jiser?]]>Barcelona, 16/03/2023
Després de passar per Sousse (Tunísia) i Alger (Algèria), les Residències Jiser 2022-2023 arribaven a Barcelona per posar el punt i final al projecte. En el transcurs d'aquests dos últims mesos —entre l'1 de gener i el 28 de febrer de 2023—, els tres artistes seleccionats —Amira Lamti (Tunísia), Hakim Rezaoui (Alger) i Javier Arango 'jHammza' (Mèxic, i resident a la capital catalana)— han estat treballant i convivint a Hangar, que s’ha convertit en un epicentre d'experiències, creacions i recerques. Però, com funciona una residència Jiser? En parlem amb Xavier de Luca, fundador i coordinador general a Barcelona de l’associació Jiser.
+ info


]]>
2023-03-16 00:00:00.0
<![CDATA[La trobada internacional JAZZ I AM torna un any més a Barcelona, impulsant la internacionalització d’artistes d’aquest gènere]]>Música. 16/03/2023
Amb el suport de l’Institut Ramon Llull, JAZZ I AM posa en marxa la segona edició del programa Jazz On Tour que promou els concerts de grups catalans, valencians i balears a altres països europeus.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-16 00:00:00.0
<![CDATA[Celebrem 30 anys d’ensenyament del català a Romania ]]>Llengua. 15/03/2023
L’acte de celebració dels 30 anys d’ensenyament formal i continuat de la llengua i cultura catalanes a la Universitat de Bucarest es farà el dia 16 de març, i els durant els dos dies següents es duran a terme unes jornades formatives per al professorat d'estudis catalans d'universitats d'Europa centra i de l'est, organitzades per l’Institut Ramon Llull.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-15 00:00:00.0
<![CDATA['Boulder', d'Eva Baltasar, primera novel·la en català que opta al premi Booker Internacional]]>Literatura. Barcelona, 15/03/2023
Boulder ha estat inclosa a la “longlist” d’obres nominades al prestigiós Booker Prize 2023, com a millor obra de ficció internacional traduïda a l’anglès.
Eva Baltasar durant la Fira del llibre de Londres
Eva Baltasar durant la Fira del llibre de Londres
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-15 00:00:00.0
<![CDATA[Faberllull Olot acull una residència de traducció de poesia català-hongarès-català ]]>Literatura. 15/03/2023
Durant una setmana, quatre traductors hongaresos i sis autors de literatura catalana compartiran un espai de treball, inspiració i intercanvi.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-15 00:00:00.0
<![CDATA[Posposat el període de sol·licituds de les subvencions per a la subtitulació d'obres audiovisuals produïdes i /o coproduïdes a Catalunya]]>14/03/2023
Es posposa el període de presentació de sol·licituds de subvencions per a la subtitulació d’obres audiovisuals produïdes i /o coproduïdes a Catalunya. Per motius relacionats amb un canvi de bases, el calendari previst per a la convocatòria s’ha vist modificat i s’anunciarà properament. En relació amb les sol·licituds ja presentades, en la propera convocatòria no caldrà aportar aquelles dades i documents que ja estiguin en poder de l’Institut Ramon Llull, amb l'excepció del formulari de sol·licitud.

Per a més informació, podeu consultar el DOGC publicat el 14 de març o contactar amb l’equip de creació de l’Institut Ramon Llull a epique@llull.cat o afuster@llull.cat.
+ info


]]>
2023-03-14 00:00:00.0
<![CDATA[Obrim una nova càtedra d’estudis catalans a la Universitat Hebrea de Jerusalem]]>Llengua. 09/03/2023
La Càtedra Bonastruc de Porta organitzarà activitats acadèmiques i de recerca que contribueixin a la promoció i difusió d’estudis catalans.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-09 00:00:00.0
<![CDATA[Gira d’Antònia Vicens a França, on participarà al festival Expoésie de Périgueux]]>Literatura. 07/03/2023
Del 14 al 18 de març, l’escriptora mallorquina participarà en lectures i activitats literàries en diverses llibreries franceses.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-07 00:00:00.0
<![CDATA[Barcelona serà la seu de l’IBBY World Congress 2028, el congrés de literatura infantil i juvenil més important del món]]>Literatura. 06/03/2023
Barcelona ha estat la candidatura escollida entre les quatre finalistes -Accra (Ghana), Suwon (Corea) i Sharjah (Emirats Àrabs), pel Comitè Executiu de l’IBBY Internacional. Amb el lema ‘Reading is a universal right’, l’IBBYcat pretén fer honor a un dels valors fundacionals de la seva entitat mare, l’IBBY (International Board on Books for Young People).
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-06 00:00:00.0
<![CDATA[Jordi Savall portarà la seva música a més de 20 països durant el 2023]]>Música. 06/03/2023
L'intèrpret i compositor barceloní, mestre de la música barroca, ha començat a Salzburg (Àustria) una gira internacional que inclou concerts a més de 20 països, amb el suport de l’Institut Ramon Llull.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-06 00:00:00.0
<![CDATA[Més de 70 participants a l’estand del Departament de Cultura a la Fira del Llibre Infantil de Bolonya, la més important del sector ]]>Literatura. 01/03/2023
La fira té lloc del 6 al 9 de març i l’estand català s’emmarca en la línia d’accions que el Departament de Cultura duu a terme per impulsar la literatura catalana i la internacionalització del sector editorial.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-01 00:00:00.0
<![CDATA[De l’1 al 15 de març, obert el període de sol·licituds de les subvencions per a la mobilitat per dur a terme activitats en l'àmbit de les arts visuals, el disseny i l'arquitectura]]>Arts. 01/03/2023
De l’1 al 15 de març estarà obert el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria a la mobilitat per dur a terme activitats en l’àmbit de les arts visuals, el disseny i l’arquitectura que s’hagin de dur a terme entre l’1 de gener i el 30 de juny del 2023 fora de Catalunya sempre que es compleixin els requisits següents:

- Que l'artista, comissari, dissenyador o arquitecte hagi realitzat, com a mínim, una activitat o projecte individual en el circuit professional o hagi estat objecte d'una publicació monogràfica sobre la seva obra.

- Que l'autor hagi rebut crítica especialitzada.

Les sol·licituds es poden presentar a través del tràmit de la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull.
+ info


NOTÍCIES RELACIONADES
]]>
2023-03-01 00:00:00.0