Grups de treball (sessions paral·leles). De 09:00 a 14:00
09:00
G1. 4CATS: explotació didàctica i perspectives
Facultat d’Educació i Psicologia. Aula 019
Aquesta sessió vol ser una reflexió a l’entorn de l’eina educativa
4CATS produïda per l'IRL. El grup estarà encarat a la reflexió de l'ús de recursos virtuals en format audiovisual i a la seva aplicació a l’aula. A més, s’intentarà redactar un full de ruta per a un millor aprofitament dels
4CATS, a través de l’ampliació de continguts i activitats.
09:00
G2. Com motivar els estudiants per a la conversa
Facultat de Lletres
L’objectiu del grup de treball és reflexionar sobre la pràctica de la conversa en les classes de CLE. Ens interessa detectar quins són els problemes amb els quals ens enfrontem a classe al principi i al llarg del curs i identificar els rols que dificulten la progressió dels cursos de més durada. Parlarem de com preveure possibles obstacles al desenvolupament de la pràctica oral i de com equilibrar la dinàmica de grup amb l’aprenentatge i la pràctica individual de la llengua oral per tal de treure’n el màxim profit.
09:00
G3. Programació, enfocaments i material didàctic per a cursos de cultura
Facultat de Lletres
Aquest grup de treball té un doble objectiu: d'una banda, posar en comú les nostres experiències a l'hora d'impartir els cursos de cultura, és a dir, com organitzem temàticament l'assignatura, amb quins materials treballem, com els didactitzem i quins resultats n'obtenim. De l’altra, començar a dissenyar un tipus de material suficientment flexible per adaptar-se a la realitat de cada universitat, però que ens puga servir de referència a l'hora de donar aquestes classes.
09:00
G4. Tractament de les variants dialectals en l’ensenyament de català com a llengua estrangera
Facultat de Lletres
Sovint ens demanem quin és el model de llengua que volem transmetre als nostres estudiants, si en els primers estadis d'aprenentatge hem d'introduir la diversitat dialectal, com reflecteix aquesta diversitat el material didàctic que hi ha al mercat, etc. Aquest taller vol reflexionar sobre totes aquestes qüestions.