Institut Ramon LLull

Subvencions per a la mobilitat per dur a terme activitats en l’àmbit de les arts visuals, el disseny i l’arquitectura

Resum de les bases per a la concessió de subvencions publicada al DOGC el 27 de gener del 2025.

Aquest resum té un caràcter merament informatiu, i no se’n pot derivar cap efecte jurídic vinculant per a l’Institut Ramon Llull. Cal que el sol·licitant consulti les bases i la resolució de la convocatòria. 

Bases

Document en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Convocatòria

 

Document en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

 

TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini de presentació de les sol·licituds es fixa a la convocatòria.

Primera convocatòria (activitats de l’1 de gener al 30 de juny de 2025):

  • Del 27 de febrer al 13 de març de 2025

Segona convocatòria (activitats de l’1de juliol al 31 de desembre de 2025)

  • Del 16 de juny a l’1 de juliol de 2025 (dates provisionals)

Es podran realitzar consultes durant tot el període de presentació de sol·licituds fins l’últim dia a les 14:00 hores.

OBJECTE I REQUISITS

Subvencions a la mobilitat per dur a terme activitats fora de Catalunya en l’àmbit de les arts visuals, el disseny i l’arquitectura, que contribueixin a la difusió a l'exterior de la creació catalana, sempre que es compleixin els requisits següents:

  • Que l'artista, comissari, dissenyador o arquitecte (en endavant, l'autor) hagi realitzat, com a mínim, una activitat o projecte individual en el circuit professional o hagi estat objecte d'una publicació monogràfica sobre la seva obra.
  • Que l'autor hagi rebut crítica especialitzada.

No són objecte d'aquesta convocatòria els desplaçaments que tinguin per objecte:

  • La realització d’activitats que no estiguin incloses dins d’un circuit professional.
  • L’assistència i la participació en congressos, jornades, conferències, seminaris, esdeveniments de caràcter acadèmic, esdeveniments organitzats en l’àmbit docent o bé en el marc de cursos o tallers de formació.
  • La realització d’exposicions de patrimoni artístic o arquitectònic.
  • La realització d’exposicions a galeries i fires a l’Estat espanyol.
  • La realització de residències de creació, a excepció de les que incloguin una mostra pública d’obra.

Despeses subvencionables

  • Transport de la càrrega, incloent l’assegurança de l’obra i/o producció de caixes o embalatges pel transport d'obra.
  • Desplaçament de l'autor/a per assistir a l'activitat.
  • Allotjament de l’autor/a (màxim tres nits, quatre si es tracta d'un desplaçament intercontinental).
  • Desplaçament i allotjament d’una única persona que pot acompanyar a l’autor/a per desenvolupar una funció artística o tècnica necessària per al desenvolupament de l’activitat.
  • Despeses derivades de l’obtenció d’un visat d’entrada i/o permís de treball al país on es realitza l’activitat corresponent, sempre i quan aquestes despeses indirectes o derivades no superin el 40% de l’import sol·licitat.
  • L’IVA en la part que la persona beneficiària no pugui recuperar o compensar.

Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones físiques, persones físiques empresàries o persones jurídiques que compleixin els requisits establerts en les bases de la convocatòria.

Sol·licituds

Es pot sol·licitar un màxim anual de 15.000,00 euros per autor/a durant l'any de la convocatòria.

L'import mínim subvencionable és de 300,00 euros.

L'import màxim subvencionable és de 15.000,00 euros.

Presentació de les sol·licituds

La sol·licitud de presentació estarà disponible a la seu electrònica  en el termini establert a la convocatòria.

a) Pel cas de persones sol·licitants espanyoles:

  • Les persones físiques empresàries i les persones jurídiques han de presentar la sol·licitud i realitzar els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions només per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull i el sistema de signatura corresponent.
  • Les persones físiques:
    • Preferentment per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull.
    • Les oficines de correus mitjançant la modalitat de correu administratiu.
    • En qualsevol dels registres i oficines que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

b) Pel cas de persones sol·licitants estrangeres (persones físiques empresàries i persones jurídiques no residents) que sol·licitin per primera vegada una subvenció a l’Institut Ramon Llull hauran d’iniciar el tràmit a través de qualsevol d’aquestes vies:

  • Persones jurídiques (empreses privades, associacions, fundacions, etc):
    • Presentació per via telemàtica amb certificat digital: Només per a residents a la UE. Podeu consultar el llistat de certificats acceptats. Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb acreditació usuari/contrasenya): Petició d’acreditació (facilitada en un termini màxim de 72 hores).  
  • Per a persones físiques
    • Presentació per via telemàtica amb certificat digital: Només per a residents a la UE. Podeu consultar el llistat de certificats acceptats. Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb idCAT Mòbil (per videoidentificació): Recomanat per a persones físiques d'arreu (facilitat en un termini màxim de 48 hores). Recomanat.
    • Presentació per via telemàtica amb acreditació (usuari/contrasenya): Petició d’acreditació (facilitada en un termini màxim de 72 hores).

L’Institut Ramon Llull s’encarrega de generar l’acreditació i fer-la arribar d’una manera segura als ciutadans estrangers no residents després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys a comptar a partir de la data de presentació de la documentació que acredita la identitat de la persona interessada, a no ser que hi hagi hagut algun canvi. Un cop rebuda l’acreditació es podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.

Si s’escau, tingueu en compte el termini previ necessari per tal d’efectuar l’acreditació.

 

JUSTIFICACIÓ

Les persones beneficiàries han de presentar a l'Institut Ramon Llull, com a documentació justificativa per a la tramitació del pagament de l'import total concedit en concepte de subvenció, un compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa que ha de contenir:

  • Memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'acció, activitat o projecte subvencionat.
  • Memòria econòmica justificativa de la totalitat del cost de les despeses objecte d’aquesta subvenció.
  • Prova de la inclusió del logotip de l'Institut Ramon Llull i/o la menció “amb el suport de l'Institut Ramon Llull” en el web o altres suports de comunicació de l'artista.

Per a més informació, consulteu el punt 16 de les bases.

    RESOLUCIÓ i RECURSOS

    La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria.

    Transcorregut el termini màxim previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, les persones sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

    La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar un recurs d'alçada davant la persona titular del Departament de Cultura en el termini d'un mes a comptar de la publicació.

      Formularis

       

       Les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica

      Consulta i presentació de documents

       

      Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.

      La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica.

      Per a la presentació de documentació justificativa vegeu el document guia.

      Contacte

      Per a resoldre dubtes sobre les sol·licituds adreceu-vos a: Eva Solans (esolans@llull.cat).

      Per resoldre problemes relacionats amb la Seu electrònica empleneu el següent formulari: Seu electrònica - Contacte

      L'horari telefònic de consultes és de 10 h a 14 h de dilluns a divendres.