Institut Ramon LLull

Subvencions per a la mobilitat d’artistes per a actuacions en l’àmbit de la música i de les arts escèniques

Resum de les bases de la convocatòria pública per a la concessió de subvencions publicada al DOGC el 27 de gener del 2025

Aquest resum té un caràcter merament informatiu, i no se’n pot derivar cap efecte jurídic vinculant per a l’Institut Ramon Llull. Cal que el sol·licitant consulti les bases i la resolució de la convocatòria.

Bases

Document en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Convocatòria

Bases en format PDF. Per veure aquests fitxers us podeu baixar el programa Adobe Acrobat.

Disponible al març.

    Termini de presentació

    Del 3 de març al 18 de març de 2025 (provisional): per a actuacions dutes a terme entre l'1 de gener i el 30 juny de 2025

    Del 23 de maig al 6 de juny (provisional): per a actuacions dutes a terme entre l'1 de juliol i el 31 de desembre de 2025

    Objecte i requisits

    Aquestes bases tenen com a objecte regir la concessió de subvencions per a la mobilitat d'artistes per a actuacions fora de Catalunya en l'àmbit de la música i les arts escèniques que contribueixin a la presència de la creació cultural catalana a l'exterior.

    S'entén per actuació totes les funcions i/o concerts realitzats el mateix dia sempre que es duguin a terme en el mateix festival i/o equipament.

    S'exigeix com a requisit que per a la realització de l'actuació es rebi contraprestació econòmica (catxet i/o taquilla).

    No són objecte d'aquesta convocatòria els desplaçaments que tinguin per objecte:

    • La realització d'actuacions que no estiguin incloses dins un circuit professional. L'assistència de compositors a representacions o concerts.
    • L'assistència a fires i mercats per fer showcases.
    • L'assistència i la participació en congressos, jornades, conferències, seminaris, esdeveniments de caràcter acadèmic, esdeveniments organitzats en l'àmbit docent o bé en el marc de cursos o tallers de formació.
    • La realització de tallers i residències de creació.

    Despeses subvencionables

    • Allotjament, desplaçament i transport de la càrrega (incloses les despeses relatives als documents d'admissió temporal de mercaderies) que no hagin estat assumides per un tercer.
    • Les despeses derivades de l'obtenció d'un visat d'entrada i/o permís de treball al país on es realitza l'/les actuació/ons corresponents, sempre i quan aquestes despeses derivades no superin el 40% de l'import sol·licitat.
    • En el cas de realitzar actuacions consecutives en el mateix equipament i /o festival, s'accepta com a despesa subvencionable un desplaçament d'anada i un desplaçament de tornada de l'artista i de l'equip tècnic necessari, així com del transport de càrrega.
    • En el cas de l'allotjament es pot imputar com a despesa subvencionable la nit corresponent al dia de l'actuació i, si escau, la nit anterior i/o en ruta. En el cas de l'allotjament en ruta, només es pot considerar despesa subvencionable si s'han recorregut un mínim de 600 quilòmetres.
    • No són objecte d'aquesta convocatòria els desplaçaments en classe preferent o superior, ni les despeses de catxets, dietes, taxis, transports urbans, embalatges, assegurances i altres despeses de caràcter complementari.

    Persones beneficiàries

    Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les persones físiques, persones físiques empresàries o persones jurídiques que compleixin els requisits establerts en les bases de la convocatòria.

    Sol·licituds

    Es pot presentar, únicament, una sol·licitud per artista i convocatòria.

    • L'import mínim subvencionable de la sol·licitud ha de ser de 1.000,00 euros.
    • L’import màxim subvencionable anual ha de ser de 20.000,00 euros.
    • En el cas de les sol·licituds que només incloguin activitats a l'Estat espanyol, l'import màxim subvencionable anual és de 10.000,00 euros.
    • L'import mínim que es pot atorgar per sol·licitud és de 600,00 euros.
    • La quantia destinada a cada subvenció pot ser de fins al 100% de les despeses subvencionables.

    Cada sol·licitud pot contenir un màxim de 15 actuacions. En cap cas la sol·licitud pot contenir més de 6 actuacions a l'Estat espanyol

    Presentació de sol·licituds

    La sol·licitud de presentació estarà disponible a la seu electrònica  en el termini establert a la convocatòria.

    a) Pel cas de persones sol·licitants espanyoles (o residents a Espanya):

    Les persones físiques empresàries i les persones jurídiques han de presentar la sol·licitud i realitzar els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions només per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull i el sistema de signatura corresponent.

    b) Pel cas de persones sol·licitants estrangeres (persones físiques empresàries i persones jurídiques no residents) que sol·licitin per primera vegada una subvenció a l’Institut Ramon Llull, es necessita una acreditació. Si no disposen d’acreditació, caldrà fer la seva petició d'acreditació. En el cas de persones residents a la Unió europea també poden autenticar-se a través de certificat digital.

    L’Institut Ramon Llull s’encarrega de generar-la i fer-la arribar d’una manera segura als ciutadans estrangers no residents després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. L’acreditació té una validesa de cinc anys a comptar a partir de la data de presentació de la documentació que acredita la identitat de la persona interessada, a no ser que hi hagi hagut algun canvi. Un cop rebuda l’acreditació es podrà tramitar la sol·licitud de subvenció.

    Si s’escau, tingueu en compte el termini previ necessari per tal d’efectuar l’acreditació.

    • Les persones físiques empresàries i les persones jurídiques han de presentar la sol·licitud i realitzar els altres tràmits associats al procediment de concessió i justificació de les subvencions només per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull i el sistema de signatura corresponent.
    • Les persones físiques preferentment per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull.

    Les persones físiques estrangeres no residents també poden autenticar-se a través del certificat idCAT Mòbil.

    JUSTIFICACIÓ

    Les persones beneficiàries han de presentar a l'Institut Ramon Llull, com a documentació justificativa per a la tramitació del pagament de l'import total concedit en concepte de subvenció, un compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa que ha de contenir:

    • Una memòria explicativa del compliment de la finalitat del projecte subvencionat.
    • Una memòria econòmica justificativa de la totalitat del cost de les despeses subvencionades que inclogui el pressupost i la liquidació, documents acreditatius de les despeses i els pagaments, i una relació dels ingressos corresponents a altres subvencions.
    • Prova de la inclusió del logotip de l'Institut Ramon Llull i/o la menció “amb el suport de l'Institut Ramon Llull” en el web o altres suports de comunicació de l'artista.

    Per a més informació, consulteu el punt 16 de les bases.

      RESOLUCIÓ i RECURSOS

      La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar a partir de la publicació de la convocatòria.

      Transcorregut el termini màxim previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, les persones sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

      La resolució no exhaureix la via administrativa. Es pot interposar un recurs d'alçada davant la persona titular del Departament de Cultura en el termini d'un mes a comptar de la publicació.

        Formularis

        Les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica. Durant el procés de sol·licituds, caldrà aportar els contractes relatius a les actuacions objecte de la subvenció i un dossier explicatiu del projecte artístic i enllaç al tràiler o enregistrament audiovisual (arts escèniques i música) o sonor (música).

        El certificat d'actuació s'ha de presentar quan no existeixi contracte, per actuacions ja realitzades en el moment de fer la sol·licitud.

        Consulta i presentació de documents

        Els expedients poden ser consultats telemàticament a la seu electrònica.
        La documentació addicional, si escau, i la documentació justificativa es pot aportar per mitjans telemàtics a la seu electrònica.

        Contacte

        L'horari telefònic de consultes és de 10 h a 14 h de dilluns a divendres.

        Per resoldre dubtes relacionats amb els continguts de les bases: afuster@llull.cat (música),  mpaituvi@llull.cat (arts escèniques).

        Per resoldre dubtes relacionats amb tramitació: gayala@llull.cat (música), epique@llull.cat (arts escèniques).

        Per resoldre problemes relacionats amb la Seu electrònica empleneu el següent formulari: Seu electrònica – Problemes tècnics amb els formularis

         
          Logo Institut Ramon Llull
        • Un consorci de:

        • Generalitat de Catalunya Govern Illes Balears Ajuntament de Barcelona

        Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"