Institut Ramon LLull

Organització institucional i estructura administrativa

 

 

Ètica i Bon Govern

Principis ètics i regles de conducta

 

La Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern estableix en el Títol V "Del bon govern", Capítol I "Codi de conducta dels alts càrrecs", un seguit de principis ètics i regles de conducta que han de complir totes les persones que tinguin la consideració d'alts càrrecs segons aquesta llei (article 4.2).
L'objectiu del codi de conducta dels alts càrrecs és, en essència, garantir que la seva actuació s'ajusti a la llei i que sigui honesta i transparent en tot moment. Per tal de fer públics diversos aspectes de la seva gestió, en aquest espai es publiquen setmanalment les agendes, els obsequis i els viatges dels alts càrrecs.
Si voleu trobar més informació sobre grups d'interès, podeu consultar el protocol d'actuació aplicable a les relacions dels alts càrrecs i del personal directiu de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic amb els grups d'interès.

Lloc web del Visor de l’activitat directiva pública derivada del Codi de conducta

Pla d'Igualtat

 

NOVEMBRE 2022 - NOVEMBRE 2026

La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (en endavant, LOIEDH); la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes (en endavant, LIEDH); el Reial decret llei 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de
tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i l’ocupació, i el Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant, EBEP), obliguen les administracions públiques a respectar la igualtat de tracte i d’oportunitats en l’àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, a adoptar mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació entre dones i homes. Tenint en compte aquesta normativa, les administracions públiques han d’elaborar i aplicar un pla intern d’igualtat que formi part integral del conveni col·lectiu o de l’acord de condicions de treball del personal que sigui aplicable.


En compliment d’aquesta obligació, l’Institut Ramon Llull ha aprovat aquest Pla d’igualtat.

Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament sexual, per raó de sexe, gènere, identitat de gènere, expressió de gènere i orientació sexual

Aquest Protocol ha estat acordat amb la representació legal dels treballadors i treballadores, i aprovat pel Consell de Direcció en sessió de 17.5.2024 en el marc del que estableix l’article 11 j) dels Estatuts del Consorci, en relació amb la funció d’aprovar la normativa de règim interior de l'Institut.

L’Institut Ramon Llull és l’organisme públic creat el 2002 amb l'objectiu de promoure a l'exterior els estudis de llengua i cultura catalanes en l'àmbit acadèmic, la traducció de literatura i pensament escrits en català, i la producció cultural catalana en d'altres àmbits com les arts escèniques, l’audiovisual, la música, les arts visuals, el disseny i l'arquitectura.