|
G1. L’ensenyament per tasques: programació, unitats
i activitats
Albert Vilagrasa, EOI Barcelona
- Drassanes |
 |
Marta Mas, EOI Barcelona - Drassanes |
 |
Aquesta sessió vol proporcionar les eines i els criteris
perquè els assistents puguin planificar una programació i triar el material
adequat per a l’elaboració d’unitats didàctiques, a partir de l’ensenyament
comunicatiu per tasques. Amb aquesta finalitat, es debatrà què significa
treballar per tasques, què s’ha de tenir en compte a l’hora de fer una
programació i planificar una unitat didàctica, i quina seqüenciació han
de tenir les activitats.
G2. Pràctiques orals (i escrites) per a la millora de les classes de català
presencial: la gestió de l’aula
Montserrat Vilà, Universitat Autònoma de Barcelona |
 |
L’objectiu del grup de treball és reflexionar sobre
la pròpia pràctica com a docents a l’aula de català presencial: com treure
profit de qualsevol tipus d’activitat, d’unitat didàctica o de tasca
que es fa a classe; què planificar i què improvisar en les activitats
orals; com equilibrar la comunicació efectiva i l’atenció a les formes
lingüístiques; com aconseguir la participació activa i la col•laboració
entre tots els estudiants; com remuntar una sessió de classe que no té
ritme. Es tracta, doncs, de posar sobre la taula possibilitats d’explotació
dels materials didàctics que tenim a l’abast des del punt de vista de
la gestió de l’aula i de l’aprenentatge del català oral.
G3. Preparació dels examinands per a les proves per a l’obtenció dels certificats
de llengua catalana
Alfons Gregori, Universitat de Poznan |
 |
Un dels avenços més significatius en el procés de reconeixement de la
llengua catalana en l’àmbit internacional ha estat la difusió i consolidació
de les proves de certificació, imbricades en universitats i casals d’arreu.
Per tal de contribuir a una preparació adient de l’alumnat, aquest grup
de treball posarà sobre la taula l’estat de la qüestió quant a materials
i metodologies, debatrà estratègies d’eficiència segons les àrees i
els nivells de les proves, i proposarà vies per millorar-ne el sistema.
G4. Recursos per a la innovació docent
Enric Serra, Universitat
Autònoma de Barcelona |
 |
Marta Estella, Universitat
Autònoma de Barcelona |
 |
L’objectiu d’aquest grup
de treball és descobrir com diferents recursos
lingüístics i d’altres tipus que hi ha a la xarxa
poden ajudar-nos a innovar en el treball que
fem amb els nostres estudiants de llengua catalana.
Treballarem amb recursos que ens faciliten nous
enfocaments en l’aprenentatge de llengües, com
la intercomprensió, la col•laboració entre aprenents,
la gestió de l’aprenentatge per part de l’estudiant
o la gestió dels mateixos recursos per part del
professorat.
|