Montserrat Vilà i Santasusana és llicenciada en Filosofia i Lletres (Psicologia) i en Filologia Catalana i Doctora en Filologia Romànica i Francesa pel Departament de Didàctica de la Llengua de la Universitat Autònoma de Barcelona. És Professora Titular del Departament de Filologia i fa la docència a les Facultats de Ciències de l’Educació i Traducció i Interpretació de la UAB i al Master d’Ensenyament Secundari. Coordina el mòdul de Didàctica de la Llengua (L2) del Màster d’Ensenyament del Català com a primera i segona llengua (UAB/UB/UVic). S’ha especialitzat en la formació del professorat sobre l’ensenyament i l’aprenentatge del discurs oral en l’àmbit acadèmic. Participa en diversos projectes recerca sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua en contextos plurilingües (GRELL; ALCODI). És autora o coautora múltiples publicacions, entre les quals destaquem: Didàctica de la llengua oral formal (2002); El discurso oral formal (2005); Jocs d’expressió oral i escrita (2009); Entendre(‘s) a classe. Estratègies comunicatives dels docents ben valorats (2007); Aprendre a investigar per argumentar sobre qüestions lingüístiques (2013); 10 idees clau: Ensenyar la competencia oral a classe. Aprendre a parlar en públic (2014).