Institut Ramon LLull

Dues produccions catalanes seleccionades al Festival Internacional de Cinema de Moscou

Cinema.  Moscou, 18/04/2019

El Moscow International Film Festival, una de les cites cinematogràfiques més importants de Rússia que enguany tindrà lloc del 18 al 25 d’abril, presenta dues produccions catalanes en la seva 41a edició: Love me not de Lluís Miñarro i Nadie nos mira de la directora Julia Solomonoff.




El Festival Internacional de Cinema de Moscou és un dels festivals de sèrie A catalogat per la FIAPF (Fédération Internationale des Associations de Producteurs de Films) com el festival de cinema de Rotterdam -International Film Festival Rotterdam (IFFR), el de Cannes, Venècia, Berlín o Locarno. Fundat l’any 1935 per Sergei Eisenstein, es celebra amb regularitat des de 1959. En la secció oficial hi participaran almenys 12 films, amb preferències a les premières mundials i internacionals. Almenys 7 films participaran en la secció documental. Curtmetratges de duració màxima 35 minuts.

El festival té una important secció de mercat per a la indústria audiovisual així com diferents seccions competitives i una oficial no competitiva. Atorga un premi honorífic que han rebut personalitats de la talla de Richard Gere o Lauren Bacall, entre molts d’altres. També tenen lloc retrospectives dedicades a grans directors com Lubitsch, Cassavetes, Fassbinder, etc. Els jurats de les diferents seccions està format per grans noms del cinema internacional i rus.

Lluís Miñarro amb Love me not (Lluís Miñarro, Piano Producciones Cinematográficas) ha estat convidada a participar en la secció Films Around the World. El director assistirà al festival amb el suport de l’IRL. També ha estat seleccionat a la secció The Time of Women, el film Nadie nos mira (Miss Wasabi Films, Cepa Audiovisual, La Panda Productions, Travesia Producciones, Taiga Films, MadLove Film Factory, Aleph Motion Pictures, Perdomo Productions, Epicentre Films) amb direcció de Julia Solomonoff.

Love me not

La pel·lícula combina comèdia i melodrama. Ambientada en una guerra metafòrica a l’Orient Mitjà, Salomé - més enllà d'Oscar Wilde - és una soldat enamorada d'algú que no li convé… Eros i Thanatos viatgen junts per recordar-nos que la veritat està basada en la bellesa i l'amor. La pel·lícula també explora l'autarquia de les imatges cinematogràfiques.

Nadie nos mira

Nico Lenke deixa una prometedora carrera d'actor a Argentina, després d'una tumultuosa ruptura amb el seu productor. Aterra a Nova York, atret per la creença que el seu talent l'ajudarà a trobar l'èxit ''pel seu compte'' i demostrar la seva autoestima. Però això no és el que troba. Massa ros per interpretar un llatí, amb un accent massa fort per interpretar qualsevol altra cosa, Nico cau a través de les esquerdes, i ha de fer malabarismes per sobreviure: llogar apartaments per a turistes, cambrer, i treballar com una mainadera masculina. No disposat a tornar a casa i ser vist com un fracàs, Nico aconsegueix mantenir-se gràcies a la seva capacitat de fer creure als demés una cosa que no és. Però es perd en les seves pròpies mentides / màscares. Theo, el nadó del que té cura, es converteix en el seu únic afecte genuí. La seva fràgil món es sacseja quan rep una visita de Martin, el seu ex productor i amant. Nico es veu llavors obligat a confrontar les veritables raons de la seva fugida.

Font de les sinopsis de les pel·lícules: Catalan Films

Lluís Miñarro viatjarà a Moscou amb el suport de l'IRL

    Logo Institut Ramon Llull
  • Un consorci de:

  • Generalitat de Catalunya Govern Illes Balears Ajuntament de Barcelona

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"