María Muñoz treballa en la transmissió i reinterpretació del seu solo que ha ballat arreu del món des de la seva creació al 2004, amb la intèrpret i creadora italiana Federica Porello. Bach és un treball escènic de María Muñoz sobre algunes peces seleccionades de l’obra El Clavecí ben temperat de J.S. Bach en el que es combina la dansa d’alguns preludis interpretats per Dan Tepfer.
A Bach el discurs s’articula únicament a través del cos i la música de Bach, d’alguns preludis que es reprodueixen en directe amb la memòria d’algunes fugues ballades en silenci.
María Muñoz és la meitat de la companyia Mal Pelo, que l’any 1989 va fundar amb el ballarí Pep Ramis. El grup de dansa va estrenar 'Bach' l’any 2004. Més recentment, ha presentat espectacles com 'Tots els noms' (2010), 'Caín&Caín' (2011), 'L’esperança de la vida d’una llebre' (2013), 'Siete lunas' (2014) i 'El cinquè hivern' (2015).
Federica Porello realitza els seus estudis a la Theatreschool, a la Amsterdam School of the Arts (AHK), i a P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios), a Brussel·les. Des del 2006 ha treballat en diversos països (Bèlgica, Por-tugal, França, Espanya) per a diferents artistes: Marlene Freitas, Anne Katrine Dolven, la Companyia Tg Stan, la Companyia de Titelles AdonK! i Mal pelo. Ha col·laborat amb músics (Ilan Manouach, Clement Nourry, Eric Thielemans, Ivo Sans) i ballarins (Theodossia Stathi, Benjamin Van-dewalle, Albert Quesada, Natalia Jiménez, Anna Rubirola) en múltiples improvisacions de dansa i música. Des del 2009 treballa per al coreògraf Albert Quesada Solos Bach & Gould, 2010; Slow Sports, 2012; Wagner & Ligeti, 2014; Slow Sports Kids, 2015). Des del 2013 treballa amb Mal Pelo (La esperanza de vida de una liebre, Bach). El 2015 participa en la creació de La mesura del desordre dirigida per Thomas Hauert en col·laboració amb el Group LaBolsa. Actualment treballa amb la companyia de teatre d’ombres Le Theatre de Nuit en l’espectacle Le Cantique des Oiseaux, i desenvolupa el seu propi treball Lacuna, en col·laboració amb Xavi Moreno i Marina Broise, amb el suport del centre de creació coreogràfica La Caldera, l’Antic Teatre, i La visiva a Barcelona, i Probedones d’Abaigt a Saint Laurent de Cerdans (França).