La Passió segons Sant Marc de Bach
Durant la seva etapa a Weimar, Johann Sebastian Bach va adaptar parcialment una Passió segons sant Marc de Reinhard Keiser. Posteriorment, un cop establert a Leipzig, va compondre la seva pròpia Passió segons sant Marc BWV 247, que es va interpretar el 1731 i després el 1744 en una versió revisada. Diversos musicòlegs han intentat la reconstrucció de la partitura extraviada, i ara Jordi Savall n’ofereix la seva versió.
Musica Nova - La influència veneciana a Europa musical (1500-1700)
Aquest nou programa, elaborat per Jordi Savall, coincideix amb el naixement de l'edició musical a Venècia i la publicació al 1540 de la col·lecció Musica Nova. Del Renaixement al Barroc, la influència veneciana en la música europea serà considerable.
Aquests cercadors, capricis, cançons, sonates, ballis, saltarelli, pavanes, gaillardes, sarabandes, corrents i variacions es convertiran en un llenguatge europeu comú enriquit per les contribucions culturals pròpies de cadascuna de les grans nacions. Un llenguatge d'alegria o malenconia, humor o llàgrimes, com aquells Lacchrimæ que ens toquen tan profundament avui, interpretats aquí pel sumptuós conjunt de violacions de Gamba Hespèrion XXI.
Jordi Savall (Igualada, 1941) és una de les personalitats musicals més versàtils de la seva generació. És, sens dubte, un dels músics catalans amb més projecció internacional. La seva obra engloba múltiples vessants: és intèrpret de viola de gamba, pioner en la recuperació de patrimoni musical, director d’orquestres de gran prestigi i promotor de cicles, festivals i del seu propi segell discogràfic.
Durant més de quaranta anys, Savall s’ha dedicat a la investigació de la música antiga, ja sigui interpretant-la amb la seva viola de gamba o com a director d’orquestra. L’any 2014 va rebre la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya en reconeixement a la seva contribució a la cultura catalana.