Com una bola plena de pintura o com un ou que esclata a la cara dels espectadors. Així visualitzen Agnès Mateus i Quim Tarrida l’impacte del seu últim espectacle, ‘Rebota, rebota y en tu cara explota’. Tant el títol com la imatge promocional del muntatge -amb la cara de Mateus empastifada d’ou- reflecteixen la reacció que els artistes volen transmetre al públic: encarar-los amb l’actitud passiva davant la violència de gènere.
“Assassinem dones a raó de dues per setmana des de fa 10 anys i nosaltres encara hem de continuar defensant-nos i justificant-nos davant la gent que ens escolta. Això si, que no falti els minuts de silenci a la porta de l’ajuntament amb cada mort. Sortim a celebrar el futbol en centenars de milers. Ens mengem els plàstics que tirem en l’estómac dels peixos que ens preparem per a sopar. Ens venem els pisos i els apartaments a preus impossibles per a nosaltres mateixes i després ens manifestem contra el turisme. Els nostres amics s’han convertit en polítics i ara viuen en un despatx. Les dones no perdem la vida, a les dones ens assassinen. Comencem a cridar les coses pel seu nom” afirma Agnès Mateus, que a banda de creadora també és la intèrpret de l’obra. I afegeix: “Cal perdre la por a paraules com assassinat, suïcidi, mort… perquè a vegades la vida ens explota a la cara”.