El barri de TriBeCa de Nova York va poder gaudir de les tapes d’”El Internacional” entre els anys 1984 i 1986. Però no només era la gastronomia el que cridava l’atenció dels clients, sinó la combinació d’aquesta amb la instal·lació d’exposicions i espectacles que diluïen les fronteres entre menjar i art, disseny, arquitectura i mitjans de comunicació. Més conegut com ‘El Teddy’s', l’establiment va ser un dels primers a introduir el món de les tapes espanyoles als EUA. El restaurant era freqüentat per Andy Warhol, Elizabeth Taylor, Bianca Jagger, Lorne Michaels, Robert DeNiro, Umberto Eco o Michael Douglas.
Més de 30 anys després del tancament, Paul Freedman n’ha documentat la història en un nou llibre on recull el testimoni d’aquells que en van formar part: ‘El Internacional (1984-1986): New York’s Archaeological Sandwich’. El divendres 3 de novembre es presenta al Centre for Architecture de Nova York seguit d'un debat amb l'autor. A més, també hi seran presents Kim Hastreiter, editor de Paper Magazine; James Wines, fundador i president de SITE i el mateix Antoni Miralda, moderats per Felix Burrichter, editor i director creatiu de PIN-UP.
Antoni Miralda (Terrassa, 1942) va formar part dels anomenats “catalans de París” durant els anys seixanta, els quals muntaven una sèrie de happenings entorn el ritual del menjar a partir del color i el seu simbolisme. Amb la conservadora i gastrònoma Montse Guillén va fer del menjar l'objecte del seu treball artístic. Amb els anys ha desenvolupat grans instal·lacions amb un llenguatge inconformista, festiu, barroc i kitsch que acosta l'art i la vida. Des del 2000, Miralda s'ha centrat en el FoodCulturaMuseum, un arxiu de projectes múltiples basats en la recerca i la reflexió sobre la diversitat gastronòmica i el seu vincle amb les cultures del planeta.