El flamenc, la cançó brasilera, el fado portuguès i el rock són algunes de les fonts d’inspiració de Sílvia Pérez Cruz, una artista difícil de classificar en un sol gènere musical. Mostra d’aquest eclecticisme és el seu últim àlbum, on es pot escoltar des de l’”Hallelujah” de Leonard Cohen, a “Lambada (Chorando se foi)” passant per “Gallo negro, gallo rojo” de Chicho Sánchez Ferlosio. Una nova col·lecció sota el títol ‘Vestida de nit’, nom d’una havanera composta pel seu pare, Castor Pérez.
Aquest estiu, Les Suds à Arles té lloc del 10 al 16 de juliol, un total de set dies i sis nits plens de música on es preveu l’assistència de més de 50 mil persones. La ciutat d’Arles comptarà amb més de 60 concerts i esdeveniments musicals on hi caben tots els estils. Un espai molt adequat per Pérez Cruz que, més ellà dels gèneres musicals, el que busca és explicar la història que s’amaga darrere de cada peça. Així doncs, tant és si es tracta de cantar jazz per un disc en homenatge a Bill Evans, flamenc amb Las Migas -el quartet femení on ella posava la veu-, ‘boleros’ amb Javier Colina Trio o versionar el fado de Caetano Veloso.
Sílvia Pérez Cruz (Palafrugell, 1983) ja havia participat en una trentena de projectes quan va firmar el seu treball ’11 de novembre’ (2012), data de naixement del seu pare, que va morir durant la composició. L’àlbum la va catapultar a l’èxit de crítica i públic, consolidat amb l’àlbum ‘granada’ (2014), coeditat amb Raül Fernàndez Miró. L’any passat va composar ‘Domus’ per a la pel·lícula musical ‘Cerca de tu casa’, d’Eduard Cortés, en la que ella feia de protagonista.
L’últim disc, ‘Vestida de nit’ (2017), torna a versionar grans temes musicals que ja l’havíem sentit interpretar. Aquesta vegada, però, ho fa acompanyada d’un quartet de corda format per Miquel Àngel Cordero (baix), Joan Antoni Pich (cel·lo), Elena Rey (violí), Anna Aldomà (viola) i Carlos Montfort (violí).