Sònia Sánchez presentarà l’espectacle de dansa “El Pliegue” del 14 al 21 de juny a diferents escenaris emblemàtics de la ciutat: el parc de la Villete, el Théâtre des Abbesses, l’espai Berges de Seine, el parc de Luxemburg i el propi Théâtre de la Ville. En aquest treball estrenat l’any 2012, la ballarina se centra en la memòria interna i externa, en els sons i els silencis, les melodies i les dissonàncies, les passions i les comprensions, les actituds i els gestos. Amb més de 33 anys de recorregut pel món de la dansa i la música, Sònia Sánchez segueix apostant pel seu ball, lligat al flamenc però indagant amb noves formes de creació, composició i transmissió d’aquest art. D’aquesta manera, sense oblidar les arrels, la coreògrafa i ballarina desenvolupa un nou estil centrat en les eines del Body Weather i el flamenc.
Per altra banda, Roger Bernat presentarà l’espectacle participatiu “Domini Públic” el dia 28 de juny al centre cultural municipal Le 104. L’obra és com un joc de taula a mida real en el que l’espectador és una peça més del joc. El creador teatral reuneix a el públic en una plaça i els fa caminar mentre escolten una sèrie de preguntes i instruccions a través d’auriculars. A partir d’aquí l’obra es desenvolupa de manera lliure, i van formant-se petites comunitats, petits grups, que reflecteixen els patrons de la societat actual. Les obres de Roger Bernat no solen comptar amb la presència d’actors ni escenografia, i el públic no pot identificar-se amb les persones i objectes que haurien d’aparèixer a l’escenari. L’audiència es converteix en l’actor de l’espectacle, decidint formar part de l’espectacle o no, que es va construint a partir de les reaccions entre públic. Els espectadors no tenen el privilegi d’observar l’espectacle des de fora, pot optar no participar, però continuarà formant part de l’audiència i del que Roger Bernat anomena dispositiu. És una nova manera de fer teatre, que implica en la seva totalitat el públic assistent a les obres.
Aquesta no és la primera col·laboració entre l’Institut Ramon Llull i el Théâtre de la Ville, que ja van col·laborar el maig de l’any passat en la realització d’un concert de La Troba Kung-Fú a l’equipament parisenc. El Théâtre de la Ville va programar també ara fa un any l’espectacle Bach de la companyia Mal Pelo.
Chantiers d’Europe és un festival de gran prestigi internacional dedicat a promoure diverses disciplines artístiques com la dansa, el circ, o la música. Un dels objectius de la trobada és potenciar la diversitat i la originalitat de la creació artística europea i ho fan convidant a participar a la trobada a diferent països, com són, en el cas de l’edició d’enguany, països del sud d’Europa. Des de fa quatre anys Chantiers d’Europe centra la seva mirada sobre artistes i companyies independents de la nova generació, amb la intenció d’impulsar-los a l’inici de les seves carreres internacionals. A més, el festival difon entre el públic un ventall molt ampli d’espectacles de gran qualitat i d’orígens molts diversos que serveixen per promoure i acompanyar la creació artística i la diversitat cultural.