Entre el 2 i el 4 de juny, el cicle viatjarà a Cagliari, Sardenya, amb la projecció dels films B-side (2008), d’Eva Vila; Máscaras (2009), d’Elisabet Cabeza i Esteve Riambau; 53 días de invierno (2006) de Judith Colell; El triunfo (2005) de Mireia Ros; i Tres dies amb la família (2010), de Mar Coll. Per altra banda, del 24 al 26 de juny, els films de Mar Coll i Judith Colell, així com la pel·lícula La teta asustada, de Claudia Llosa, s’exhibiran a Anacapri, Capri.
El cicle inclou la realització d’una taula rodona sobre la situació de la dona en el món del cinema, conduïda per la comissaria del projecte i actriu, Montserrat Alcoverro, que permet debatre i intercanviar experiències entre les realitzadores d’ambdues ciutats i el públic .En els dos casos, la mostra s’emmarca en la segona edició festival CinemaSpagna, organitzat per EXIT Med!a, que enguany ja ha tingut lloc a Roma entre el 29 de maig i el 4 de juny.
Alemanya, França i Mèxic
Amb l’objectiu de difondre les pel·lícules dirigides per dones realitzadores de Catalunya, el cicle va començar a formar part de festivals de cinema de prestigi l’any 2008: al mes d’abril, 5 films van participar al festival de Cine Latino de Stuttgart/Tübingen. Gràcies al balanç positiu que es va treure d’aquesta primera experiència, l’octubre del mateix any, el cicle va arribar a Marsella, al Festival Cinehorizontes, on es van presentar la darrera pel·lícula de Silvia Munt, Pretextes; La vida secreta de las palabras de Isabel Coixet i Madeinusa, de Claudia Llosa. En aquest context, la realitzadora Roser Aguilar va rebre una menció especial del jurat pel seu film Lo mejor de mí.
L’any passat, la Universitat Autònoma d’Aguascalientes, la Cineteca de San Luís Potosí i el Festival Cultural de Zacatecas, a Mèxic, van acollir la mostra del 30 de març al 8 d’abril amb cinc films de directores catalanes i es van incorporar, per primera vegada, pel·lícules documentals: Mirades desvetllades, d'Alba Sotorra i Nadar de Carla Subirana. També s’hi van presentar: Febrer, de Sílvia Quer i Morir en San Hilario, de Laura Mañá. El cicle s'actualitza cada any amb la incorporació de les pel·lícules més recents mantenint l’objectiu de fer visible i difondre l'aportació de la dona al cinema, a la cultura i a la societat a través de la seva mirada.