Domènec, artista visual de Mataró, es basa en l’observació intensa de l’ús col·lectiu dels edificis i espais residencials per revelar els mecanismes sociohistòrics que porten a l’oblit i l’abandonament de les zones urbanes. Està especialment interessat en els habitatges construïts entre 1960 i 1980 com a símbols de la ciutat moderna. A través de models, fotografies i instal·lacions multimèdia, l’exposició dona un punt de vista benèvol i alhora crític d’aquests grans projectes arquitectònics que ara es troben en barris on és difícil viure.
El projecte del català a Le CAP Saint-Fons tracta la història de ‘Minguettes’, un barri del municipi de Vénissieux històricament conegut per les manifestacions antiracistes del 1983, i il·lustra la trajectòria de l’arquitectura lionesa. L’obra, produïda específicament per l’exposició, també va acompanyada de peces més antigues i constitueixen un projecte inèdit sobre els models residencials que, tot i ser criticats posteriorment, continuent sent el modus vivendi de grans masses de població.
Domènec ha realitzat nombroses exposicions i projectes in situ a diferents països com Irlanda, Mèxic, Bèlgica, França, Itàlia, Estats Units, Canadà, Israel, Palestina, Brasil, Eslovènia, Finlàndia, Argentina o Japó. A més, és coeditor de la publicació d’art, arquitectura i espai públic 'Roulotte' i ha estat membre del consell de direcció de Can Xalant, Centre de Creació i Pensament Contemporani de Mataró (2005-2012).
D’altra banda, el treball de Lara Almarcegui sobre els espais urbans en desús és fruit de la seva residència en el projecte Veduta. L’artista viu i treballa a Rotterdam (Països Baixos) i fa anys que tracta la frontera entre la renovació i la decadència de les ciutats, ressaltant elements del món urbà que sovint passen desapercebuts.
Per aquest projecte, Almarcegui ha escollit explorar la situació de “l’île de la chèvre” (l’illa de la cabra), una illa artificial dels anys 60 vinculada a l’activitat industrial dels afores de Lió i que ara és inaccessible per al públic.