El seminari examina la representació cinematogràfica de la Catalunya de finals de 1960 i principis de 1970, quan la cultura catalana, i especialment el cinema, malgrat la relativa liberalització, continuava sent objecte d’una considerable censura. Reflexionant sobre dos cineastes molt diferents, Josep Maria Forn i Pere Portabella, i dues maneres molt distants de fer cinema –per una banda, el neo-realisme de La piel quemada (1967) de Forn; per altra, el neo-avantguardisme de Nocturn 29 (1968) i Vampir Cuadecuc (1970) de Portabella- la conferència examina qüestions relacionades amb l’audiència i la intel·ligibilitat, l’opinió i el silenci, i l’entreteniment i la resistència.
Brad Epps és catedràtic del Departament d’Espanyol i Portuguès de la Universitat de Cambridge. Ha estat professor de Llengües i Literatures Romàniques i cap de la Comissió de Graus en Estudis de la Dona, Gènere i Sexualitat de la Universitat de Harvard durant més de dues dècades.
Les seves línies d’investigació acadèmica inclouen la literatura espanyola i llatinoamericana entre els segles XVIII i XXI; literatura i cinema català; cinema, fotografia i art iberoamericà; estudis de gènere i de sexualitat; pensament feminista; cultures urbanes; i immigració i estudis post-colonials.
‘Between Opacity and Clarity: Josep Maria Forn, Pere Portabella, and Catalan Cinematic Representation under Franco’
Dimarts 28 de març // 17.00 – 18.00 h
Queen Mary University of London
Mile End Road
Londres
Reserva la teva entrada gratuïta aquí.