Institut Ramon LLull

Antoni Muntadas reflexiona sobre les eleccions nord-americanes al projecte ‘Political Advertisement IX’

Arts.  Estats Units, 01/11/2016

Duran trenta-dos anys, els artistes Antoni Muntadas i Marshall Reese han anat construint un relat de les campanyes presidencials dels Estats Units des de la perspectiva de l’evolució de la publicitat electoral; el resultat, Political Advertisement IX 1952-2016, és una visió personal sobre com la televisió presenta i modela l’esfera política. El projecte es projectarà en paral·lel a diverses centres d’arts dels Estats Units i Canadà– a les ciutats de Tempe, Cincinnati, Nova York, Filadèlfia, Silver Spring i Toronto- entre l’1 i el 6 de novembre, servint d’espai per a la reflexió crítica just abans de les pròximes eleccions  presidencials americanes.




El film ‘Political Advertisement IX 1952-2016’ aborda sis dècades de relació entre les retòriques de la democràcia i les tècniques de la publicitat a partir del muntatge d’un ampli arxiu d’anuncis electorals televisius des de la seva aparició en la campanya Eisenhower-Stevenson de l’any 1952 i fins l’última convocatòria electoral d’aquest 2016 entre Clinton i Trump.

L’any 1984, en ple gir neoconservador de la política internacional, Muntadas i Reese van començar el projecte, concebut a partir de l’exploració del paisatge discursiu dels mass media en diversos àmbits. Després de la realització de nou edicions, el projecte constitueix un dels arxius audiovisuals més amplis i complets on estudiar l’evolució de la propaganda televisiva en la segona meitat del segle XX i les inquietants coincidències i reciprocitats visuals i conceptuals entre el màrqueting i la política.

La presentació de 'Political Advertisement IX 1952-2016' es realitzarà de forma paral·lela a diversos centres d’art dels Estats Units i Canadà -Tempe, Cincinnati, New York, Filadèlfia, Silver Spring, Toronto-. D’aquesta manera, es busca iniciar un debat públic a escala internacional en el qual diferents especialistes interpretin aquest arxiu polític des d’enfocaments i contextos molt diversos, servint també d’espai per a la reflexió crítica sobre les respostes ciutadanes a l’espectacle electoral de la democràcia.

 

‘Political Advertisement IX 1952-2016’

1 de novembre - Arizona State University Art Museum / Tempe, Arizona

2 de novembre – Contemporary Arts Center / Cincinnati, Ohio

4 de novembre – SVA Theatre / New York, New York

4 de novembre – International House / Philadelphia, Pennsylvania

5 de novembre – AFI Silver Theatre / Silver Spring, Maryland

6 de novembre – Power Plant / Toronto, Ontario

 

Antoni Muntadas (Barcelona, 1942) és un dels pioners de l’art media i conceptual. La seva obra ha estat exposada a nombrosos museus, entre els quals destaquen el MoMa de Nova York, el Musée Contemporain de Montreal o el Reina Sofía de Madrid. A més, ha participat a esdeveniments de ressò internacional com el Documenta de Kassel (1977, 1997) o la Biennal de Venècia (2005).

El projecte ‘Political Advertisement IX 1952-2016’ és una antologia crítica de les campanyes presidencials americanes des de la dècada dels cinquanta

    Logo Institut Ramon Llull
  • Un consorci de:

  • Generalitat de Catalunya Govern Illes Balears Ajuntament de Barcelona

Aquest web només utilitza galetes de sessió amb finalitats tècniques i analítiques, no recull ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu consentiment. Tanmateix, sí que utilitza galetes de tercers amb finalitats estadístiques. Podeu obtenir més informació o administrar-les oposar-vos-hi fent clic a "+ Info"