El film ‘Political Advertisement IX 1952-2016’ aborda sis dècades de relació entre les retòriques de la democràcia i les tècniques de la publicitat a partir del muntatge d’un ampli arxiu d’anuncis electorals televisius des de la seva aparició en la campanya Eisenhower-Stevenson de l’any 1952 i fins l’última convocatòria electoral d’aquest 2016 entre Clinton i Trump.
L’any 1984, en ple gir neoconservador de la política internacional, Muntadas i Reese van començar el projecte, concebut a partir de l’exploració del paisatge discursiu dels mass media en diversos àmbits. Després de la realització de nou edicions, el projecte constitueix un dels arxius audiovisuals més amplis i complets on estudiar l’evolució de la propaganda televisiva en la segona meitat del segle XX i les inquietants coincidències i reciprocitats visuals i conceptuals entre el màrqueting i la política.
La presentació de 'Political Advertisement IX 1952-2016' es realitzarà de forma paral·lela a diversos centres d’art dels Estats Units i Canadà -Tempe, Cincinnati, New York, Filadèlfia, Silver Spring, Toronto-. D’aquesta manera, es busca iniciar un debat públic a escala internacional en el qual diferents especialistes interpretin aquest arxiu polític des d’enfocaments i contextos molt diversos, servint també d’espai per a la reflexió crítica sobre les respostes ciutadanes a l’espectacle electoral de la democràcia.
‘Political Advertisement IX 1952-2016’
1 de novembre - Arizona State University Art Museum / Tempe, Arizona
2 de novembre – Contemporary Arts Center / Cincinnati, Ohio
4 de novembre – SVA Theatre / New York, New York
4 de novembre – International House / Philadelphia, Pennsylvania
5 de novembre – AFI Silver Theatre / Silver Spring, Maryland
6 de novembre – Power Plant / Toronto, Ontario
Antoni Muntadas (Barcelona, 1942) és un dels pioners de l’art media i conceptual. La seva obra ha estat exposada a nombrosos museus, entre els quals destaquen el MoMa de Nova York, el Musée Contemporain de Montreal o el Reina Sofía de Madrid. A més, ha participat a esdeveniments de ressò internacional com el Documenta de Kassel (1977, 1997) o la Biennal de Venècia (2005).