Basada en fets reals, Born segueix les peripècies del calderer Bonaventura Alberni, de la seva germana Mariana i del ric comerciant Vicenç, amb qui els dos tenen comptes pendents. La història s’ambienta en la Barcelona del segle XVIII. La producció la dirigeix el realitzador Claudio Zulian, nascut a Pàdua (Itàlia) però barceloní des de fa anys. La trama està protagonitzada per Marc Martínez, Vicky Luengo, Josep Julien i Mercè Arànega. Està inspirada en el llibre La ciutat del Born de l’historiador Albert Garcia Espuche. La presència del film al cicle bimestral de cinema català de l’ICA de Londres confirma la seva projecció internacional, després de ser presentat i premiat al New York City International Film Festival.
El cicle Catalan Avant-Garde és possible gràcies a la col·laboració entre l’Institut Ramon Llull, l’Institute of Contemporary Arts i Reel Solutions. És la primera vegada que s’estableix un programa regular d’aquestes característiques a la capital anglesa. A més, suposa una gran oportunitat per la implicació de l’ICA, un equipament cultural de prestigi internacional amb gairebé 70 anys d’història. L’objectiu és fomentar entre el públic britànic el coneixement sobre la cinematografia contemporània que es fa a Catalunya.
Les tres primeres pel·lícules projectades van ser Sobre la marxa de Jordi Morató, el 28 de febrer; El cafè de la Marina de Sílvia Munt, el 28 d’abril; i Tots volem el millor per a ella de Mar Coll. Després del film de Claudio Zulian, encara quedaran dues projeccions més: La plaga de Neus Ballús i El cant dels ocells d’Albert Serra.
Programació del Catalan Avant-Garde a l’ICA
Dissabte, 28 de febrer - 20.50h | Sobre la marxa (2013) de Jordi Morató
Dimarts, 28 d’abril - 20.50h | El cafè de la Marina (2014) de Sílvia Munt
Divendres, 26 de juny - 20.50h | Tots volem el millor per a ella (2013) de Mar Coll
Divendres, 28 d’agost - 20.50h | Born (2013) de Claudio Zulian
Dimarts, 27 d’octubre - 20.50h | La plaga (2013) de Neus Ballús
Divendres, 18 de desembre - 20.50h | El cant dels ocells (2008) d’Albert Serra