L’acte d’inauguració de la mostra comptarà amb la presència de Kristin Feireiss de la galeria Aedes; Regula Lüscher, representant de l’Ajuntament de Berlín, Julià Florit, responsable de l’Institut Ramon Llull a Alemanya; i l’arquitecta Benedetta Tagliabue. El mateix dia 18 d’octubre a la tarda, el centre d’art oferirà la conferència “Urban Interplay” a càrrec de Tagliabue i Francine Houben, cofundadora de Mecanoo, que també exposa a Aedes. Els horaris d’obertura són de dimarts a divendres d’11h a 18.30h i els caps de setmana de 13h a 17h.
L’exposició “BCN RE.SET” mostrarà el circuit d’arquitectura efímera dut a terme als carrers de Barcelona del juny al setembre passats, comissariat per l’arquitecta de la Fundació Enric Miralles i pel director d’escena Àlex Ollé, de La Fura dels Baus. Estudis d’arreu del món van unir forces amb escoles d’arquitectura i disseny de Barcelona per crear instal·lacions lligades amb els conceptes d’identitat, diversitat, llibertat, democràcia, memòria i Europa i, així, participar en els actes commemoratius del Tricentenari.
Tagliabue i Ollé van ser els responsables de la instal·lació central, en aquest cas al Parc de la Ciutadella. “El mur de la Ciutadella” pretenia representar els antics murs que cobrien aquest espai de Barcelona. Molt a prop, a l’Arc de Triomf, s’hi va instal·lar un treball dels irlandesos Grafton Architects en col·laboració amb l’escola Elisava, inspirat en el concepte de “memòria”. A la Plaça Nova, una obra d’Urbanus, de la Xina, i La Salle representava la “identitat” tot mostrant l’evolució de l’arc romà a la volta catalana per recuperar el protagonisme que aquest espai solia tenir l’any 1714. Per significar la “diversitat” es va escollir la col·laboració de l’estudi francès Odile Decq i Recetas Colectivas, que van instal·lar a la Plaça dels Àngels un conjunt de cables tibats que unien el MACBA i el Convent dels Àngels.
D’altra banda, la “llibertat”, representada a la Plaça de Salvador Seguí com una biblioteca dels llibres perduts, va ser obra d’Anupama Kundoo, procedents de l’Índia i Austràlia, fruit d’una col·laboració amb l’IAAC. A la Plaça de la Mercè, l’anglès Peter Cook i l’israelià Yael Reisner, juntament amb Straddle3, van apostar per una instal·lació lligada amb el concepte de “democràcia”, que feia referència a la llibertat individual de les persones en una societat democràtica. I “Europa”, d’ETH Zürich, Urban-Think Tank i l’ESARQ, va mostrar-se en l’obra exposada a la Plaça del Mar per expressar la nostra cultura oberta al mar i al comerç.